شناسهٔ خبر: 63028 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی همدان مطرح كرد

قرارگیری پروژه نهاوند-آورزمان - ملایر در ردیف ملی با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد

حبیب نادیان رفیع معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی استان همدان گفت: پروژه نهاوند-آورزمان- ملایر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ردیف ملی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان،"حبیب نادیان رفیع"  با بیان اینکه در حال حاضر روستاهای بالای ۵۰ خانوار از صد درصد راه آسفالته برخوردار هستند اظهار کرد: در مجموع ۹۹.۴ درصد از راه‌های روستایی استان از راه آسفالته برخوردارند.

وی گفت: راه غیر آسفالته روستاهای باقی‌مانده استان برخی در دست اجراست اما برخی دیگر به دلیل عدم تخصیص اعتبار با کندی ساخت پیش می‌رود.

وی افزود: در حال حاضر طول راه‌های روستایی استان ۳ هزار و ۳۷۰ کیلومتر است که تاکنون ۲ هزار و ۷۲۴ کیلومتر این راه‌ها آسفالت شده‌اند و ۳۷۷ کیلومتر راه غیر آسفالته برای زیر ۵۰ خانوار است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در هر شهرستان استان یک پروژه  فعال و در دست اقدام وجود دارد، گفت: در شهرستان نهاوند پروژه نهاوند- آورزمان- ملایر به طول ۴۲ کیلومتر وجود دارد که سه کیلومتر آن انجام شده و پنج کیلومتر در دست اجراست.

نادیان‌رفیع با بیان اینکه این پروژه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در ردیف ملی قرار گرفته است، ادامه داد: ۲۴ کیلومتر باقی مانده این پروژه در دست مطالعه است و قرار است برای ساخت آن پیمانکار گرفته شود و برآورد اولیه هزینه آن ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی در مورد دیگر پروژه فعال استان در نهاوند خاطرنشان کرد: پروژه نهاوند- بروجرد که ۲۰ کیلومتر آن در محدوده همدان قرار گرفته ۱۷ کیلومتر آن در سال‌های اخیر پایان یافته و سه کیلومتر باقی مانده در سه‌راهی شعبان است.

وی با بیان اینکه مناقصه آن برگزار شده و با پیش‌بینی هزینه ۴ میلیارد تومانی قرار است کل محور چهارخطه شود یادآور شد: پروژه نهاوند- فیروزان، نهاوند- کنگاور نیز به طول ۵۰ کیلومتر است که ۱۵ کیلومتر آن در محدوده استان همدان قرار گرفته است.

وی گفت: برای ساخت پنج کیلومتر آن قرارداد ۱۴ میلیارد تومانی منعقد شده و قرار است با فراهم شدن شرایط جوی فعالیت عملی این پروژه نیز انجام شود.

نادیان ‌رفیع اضافه کرد: برای توسعه و ساخت راه‌های روستایی نهاوند چیزی بالغ بر ۲۰ کیلومتر ابلاغیه از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده که هم‌اکنون این ابلاغیه در حال مناقصه است./

نظر شما