شناسهٔ خبر: 63056 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرعامل سازمان بنادر برگزار شد؛

نشست کمیته ملی هیدروگرافی با تاکید بر حفظ و ارتقای ایمنی دریانوردی

جلسه نشست سالانه کمیته ملی هیدروگرافی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و با هدف «بررسی نحوه تولید و انتشار نقشه های الکترونیکی و کاغذی دریانوردی در ایران» برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، در نشست کمیته ملی هیدروگرافی ، ضمن پرداختن به عملکرد یکساله دبیرخانه کمیته و برنامه‌های آتی آن ، در جریان نحوه انتشار بین‌المللی چارت های الکترونیکی و کاغذی دریانوردی تولید شده در جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر این گزارش، با تشکیل کمیته ملی هیدروگرافی از سال ۱۳۹۰، جمهوری اسلامی ایران موفق شده است با تولید و انتشار بین‌المللی بیش از ۶۰ سلول نقشه الکترونیکی دریانوردی(ENC)، آبراه‌های تحت حاکمیت و بنادر کشور، در زمره کشورهای تولیدکننده نقشه‌های الکترونیکی دریانوردی قرار گیرد که تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار نسخه از این نقشه‌ها توسط دریانوردان مورد استفاده قرار گرفته است.  

در نشست سالانه کمیته ملی هیدروگرافی بر به روزآوری مداوم چارت های تولید شده و همچنین تکمیل پوشش سرتاسری چارتهای مورد نیاز مسیرهای کشتیرانی بین المللی تا رسیدن به بنادر اصلی تجاری کشور در دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر با هدف « حفظ ایمنی دریانوردی و تثبیت و ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقهای و بین‌المللی» تاکید شد.

در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران ریاست کمیسیون هیدروگرافی منطقه دریایی راپمی(RSAHC) را بر عهده داشته و به واسطه آن یکی از ۳۰ کشور عضو شورای سیاست گذاری سازمان بین المللی هیدروگرافی می باشد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، سازمان نقشه‌برداری کشور، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان اعضای کمیته ملی هیدروگرافی در این نشست حضور داشتند.

نظر شما