شناسهٔ خبر: 63141 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سالانه یک میلیارد سفر حومه‌ای به تهران و برعکس انجام می‌شود

مصاحبه مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان اینکه «سالانه یک میلیارد سفر حومه‌ای به تهران و برعکس رخ می‌دهد» گفت: در این راستا شرکت راه‌آهن در مسیر‌های تهران به سمت قزوین، زنجان، گرمسار، پاکدشت و قم سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید محمدزاده در حاشیه برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه بازآفرینی فضای فوقانی نوین راه‌آهن تهران- تبریز اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که طی ۵ سال گذشته مورد توجه قرار گرفته، تأثیر ریل بر زندگی مردم است.

وی افزود: طبق گزارش‌های دریافت شده از شهرداری تهران سالانه یک میلیارد سفر حومه‌ای به شهر تهران و برعکس رخ می‌دهد و در این راستا شرکت راه‌آهن در مسیر‌های تهران به سمت قزوین، زنجان، گرمسار، پاکدشت و قم سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن تهران محل تلاقی خطوط حومه‌ای و نقاط مختلف شهر است گفت: با استفاده از مشاوران داخلی و بین‌المللی برجسته یک طراحی برای ارتباط ریل و شهر انجام شد و در همین راستا با همکاری شهرداری تهران پروژه اتصال خط ۳ مترو به شبکه ریلی در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: اقدامات مشترک در ایستگاه‌های مختلف مانند جوان مرد قصاب و آزادگان نیز در دست پیگیری است.

محمدزاده با اشاره به پروژه بازآفرینی فضای فوقانی نوین راه‌آهن تهران-تبریز خاطرنشان کرد: امید است، این خط آهن که از محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ عبور می‌کند با همکاری شهرداری تهران و وزارت راه و شهرسازی به نقطه مناسب حمل‌ونقلی برای زندگی مردم تبدیل شود.

نظر شما