شناسهٔ خبر: 63183 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در جریان سفر به جنوبی ترین جزیره ایران مطرح کرد:

پیشرفت ۹۰ درصدی بازسازی اسکله بتنی بندرگاه ابوموسی/ تجهیز برج کنترل بندر به جدیدترین سامانه‌ها

جلسه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تشریح اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیرساخت ها و روبناهای بندرگاه ابوموسی گفت: تعمیر و بازسازی اسکله بتنی این بندرگاه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،اله مراد عفیفی پور در نشست شورای اداری شهرستان ابوموسی که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: اوایل مردادماه سال جاری مذاکرات اولیه مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فرمانداری شهرستان ابوموسی برای ورود جدی‌تر مجموعه سازمان بنادر به روند توسعه دریایی جنوبی ترین مرز آبی ایران انجام شد و بر همین اساس،چندین پروژه برای توسعه زیرساخت‌ها و روبناها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هم اكنون تعمیر و بازسازی اسکله بتنی بندرگاه این جزیره با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد، افزود:اسکله شماره ۶ نیز که آخرین اسکله و محل پهلوگیری لنج هاست،جهت تعمیر و بازسازی به پیمانکار ابلاغ شده و شمع ها جهت شروع کار به محل پروژه منتقل شده است.

به گفته عفیفی پور، جانمایی نهایی ساختمان مرجع دریایی و برج کنترل جدید بندر نیز انجام شده و پروژه به مشاور جهت تهیه نقشه‌های معماری و سازه ابلاغ شده که در تلاش هستیم عملیات اجرایی احداث این ساختمان ها تا پایان سال جاری آغاز شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پایان یافتن مراحل طراحی و معماری ساختمان‌های اداری،جستجو و نجات دریایی و تأیید نقشه های تاسیسات آب و برق بندر جهت ابلاغ به پیمانکار سخن به میان آورد و گفت: انجام عملیات آسفالت مسیر دسترسی به اسکله ها در دست اقدام است و ۵۰ درصد زیرسازی کار انجام شده است. همچنین، تعمیرات اساسی رمپ فلزی شماره ۱ و ۲ نیز به پیمانکار ابلاغ شده است.

عفیفی پور تصریح کرد: نقشه‌های دایک(دیواره) استحصال جهت شروع عملیات اجرایی، تأیید و ابلاغ شده و احدث بازوی جنوبی موج شکن بندر و افزایش ارتفاع تاج موج شکن فعلی نیز در دست بررسی و ارزیابی های مهندسی قرار دارد.

وی اضافه کرد:ژنراتور برق اضطراری بندرگاه نیز به جزیره منتقل شده و تجهیز بندرگاه به موتورخانه اختصاصی نیز در دستور کار قرار گرفته است.این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد،با اقدامات صورت گرفته توسط سازمان بنادر که در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی این سازمان صورت می گیرد، شاهد توسعه هر چه سریعتر بندرگاه مهم و استراتژیک ابوموسی به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی در خلیج فارس باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه برج کنترل بندر ابوموسی با تجهیز به جدیدترین سامانه ها طی سال جاری، در زمره مجهزترین و به روزترین برج کنترل های بنادر کشور قرار گرفته است، گفت:این بندر دارای خط اختصاصی از مخابرات بوده و زیرساخت های شبکه آن مستقیما به بندر شهید رجایی متصل است.

عفیفی پور تصریح کرد:تمامی اجازه حرکت‌های کشتی های تجاری و مسافری (pc) در بندر ابوموسی تحت سامانه جامع دریایی با رعایت کامل استاندارهای سازمان بنادر صادر می شود و از ابتدای سال جاری تاکنون، شاهد ثبت تعداد ۱۴۵ فقره سند اجازه حرکت بوده‌ایم.

وی از انجام ۴۵ مورد عملیات جستجو و نجات و امداد دریایی طی سال جاری در آبهاي این شهرستان خبر داد و افزود:از این تعداد،۲۵مورد عملیات جهت همکاری در انتقال بیماران اورژانسی با مراکز درمانی و فرمانداری صورت گرفته است.

عفیفی‌پور اضافه کرد: طی سال جاری، یکهزار و ۳۲۰ مورد تردد به بندر ابوموسی در برج کنترل ثبت و تعداد ۱۰۰ مورد کنترل و بازرسی از شناورها انجام شده است.

شایان ذکر است، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان سفر استاندار به جزیره ابوموسی، در محل گلزار شهدای این جزیره حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدای گمنام و مدافع حرم، ادای احترام کرد.

وی همچنین از اسکله مخصوص پهلوگیری شناور ناجی مستقر در بندرگاه ابوموسی نیز دیدن کرد که عملیات تعمیر و بازسازی کلی این اسکله در همين هفته تمام شده است.

عفیفی پور در جمع کارکنان شناور ناجی ۱۶ مستقر در این بندرگاه حاضر شد و در یک فضای صمیمی، به دغدغه ها و نقطه نظرات آنها گوش فراداد و دستوراتی را در این رابطه صادر کرد.

نظر شما