شناسهٔ خبر: 63193 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران خبر داد

توسعه فرودگاه ساری با صرف ۵۰ میلیارد تومان/ سامانه ILS در فرودگاه نصب می‌شود/ افزایش دید نشست و برخاست در فرودگاه/ برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه رامسر

سعدالله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به انجام عملیات نصب سامانه کمک ناوبری ILS در فرودگاه ساری گفت: بیش از ۵۰ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه ساری در دست انجام است.

 سعدالله وطن خواه، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از عملیات اجرایی برای نصب سامانه ILS در فرودگاه ساری خبر داد و گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده، در چهار ماه اول سال ۹۸ عملیات نصب و بهره برداری از سامانه ILS  به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: اکنون عملیات عمرانی شامل تسطیح، خاکبرداری، زیرسازی و آماده‌سازی سایت‌های مربوط آغاز شده و امیدواریم از دهه فجر انقلاب اسلامی شاهد نصب سیستم های لوکولایزر و گلایدپس باشیم. در واقع بعد از اتمام کار فوندانسیون و نصب دکل، مراحل نصب سامانه آغاز می‌شود.

وطن‌خواه هزینه کل پروژه را ۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: خرید دستگاه ILS که اکنون در فرودگاه ساری قرار دارد، ۴ میلیارد تومان هزینه داشته و نصب آن نیز تقریبا به همین اندازه هزینه خواهد داشت.

به گفته وی اکنون فرودگاه‌های ساری و نوشهر از سامانه‌های کمک ناوبری NDB، DME و DVOR و فرودگاه رامسر از سامانه‌های NDB و DME بهره می‌برند. با نصب سامانه ILS CAT I  در فرودگاه ساری، حداقل دید نشست و برخاست در این فرودگاه به ۸۰۰ متر خواهد رسید.

برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه رامسر

مدیرکل فرودگاه های مازندران در ادامه به پروژه حصار پیرامونی فرودگاه ساری اشاره کرد و گفت: جلسه پیش مناقصه اجرای حصار پیرامونی فرودگاه، امروز (۱۶ دی ماه) در تهران برگزار می‌شود و امیدواریم اراضی خریداری شده به منظور طرح توسعه، ظرف پنج ماه آینده محصور شود.

وی ارزش طرح های در دست اجرای فرودگاه ساری را بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ظرف شش ماه آینده اقدامات خوب و قابل قبولی در فرودگاه ساری در راستای توسعه فرودگاه و ارتقای سطح ایمنی و استانداردسازی فرودگاه بین‌المللی ساری انجام خواهد شد.

وطن‌خواه همچنین به برطرف سازی موانع در فرودگاه رامسر اشاره کرد و گفت: اکنون در فرودگاه رامسر، روزانه یک تا دو پرواز به مقصد تهران انجام می‌شود.

وی از برگزاری جلسه‌ای برای تامین اعتبار پروژه بهره‌برداری از باند جدید فرودگاه رامسر خبر داد و افزود: در این جلسه مقرر شد از منابع استانی و ستادی برای رفع موانع ابتدا و انتهای باند جدید فرودگاه رامسر استفاده شود. اکنون موانعی از جمله ساختمان‌های شخصی و مجتمع تفریحی فدک که متعلق به سپاه است، در ابتدا و انتهای باند جدید وجود دارد که با رفع آن‌ها، امکان بهره‌برداری از این باند فراهم می‌شود.

وطن‌خواه همچنین به آمادگی فرودگاه‌های این استان برای بارش برف اشاره کرد و گفت: سابقه برف در فرودگاه‌های مازندران کم است، اما تجهیزات لازم در فرودگاه‌ها کامل است و جلسات هماهنگی با ایرلاین‌ها و واحدهای مرتبط برگزار شده است، بنابراین در حد متعارف برای مقابله با برف آمادگی داریم.ضمن این که در سالیان گذشته نیز مشکل خاصی در این زمینه نداشتیم.

نظر شما