شناسهٔ خبر: 63305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان مطرح کرد:

​بازآفرینی شهری سیاست جدید تغییر کیفیت شهرها است

جلسه معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی کرمان گفت: بازآفرینی شهری سیاست جدیدی است که با اراده مدیران، کارشناسان و مردم، وضعیت کیفیت شهرها را تغییر می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره روابط عمومی راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم و برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار با حضور تعدادی از شهرداران و اعضای شوراهای شهرهای جنوب استان در محل سالن اداره کل راه و شهر سازی جنوب کرمان برگزار شد.

محمدرضا کردساردویی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان در این جلسه گفت: در راستای فرایند بازآفرینی شهری، ظرفیت سازی مدیران و کارشناسان یکی از اهداف اصلی است. شهرداران و مدیران فنی یکی از عناصر اصلی پیش برنده بازآفرینی محله‌ها و محدوده‌های هدف هستند.

وی اضافه کرد: در این دوره بنای اولیه بازآفرینی شهری و نیروهای پیش برنده موثر در بازآفرینی شهری ارائه شد و اعضای شوراها، شهرداران با طرح سوال‌های مرتبط با شهر حوزه کاری وارد چالش اصلی بازآفرینی و ضرورت این رویکرد در شهر تحت مدیریت خود شدند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود: همچنین شهرداران به ضرورت نهادینه‌سازی در محله‌ها و محدوده‌های بازآفرینی اتفاق نظر داشتند. به عبارتی شهرهای جنوب استان دارای مشکلات مختلف زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی هستند. این شهرها همچنین مشکلاتی در حوزه خدمات رفاهی و انسجام محیط کالبدی دارند.

کردساردویی افزود: در این شرایط بازآفرینی شهری به عنوان سیاست جدیدی است که می‌تواند در صورت اعتقاد قلبی توسط مدیران، کارشناسان و مردم، وضعیت کیفیت شهرها را تغییر دهد و کیفیت زندگی ساکنان شهرهای جنوبی استان را ارتقا بدهد./

نظر شما