شناسهٔ خبر: 63350 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ با موضوع شهر زابل

جلسه جلسه کمیسیون ماده ۵ در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی سیستان و بلوچستان برگزار و ۷ مورد از موضوعات مختلف شهر زابل بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، مسعود مالکی، مدیر کل راه و شهرسازی این استان در حاشیه این جلسه گفت: طبق دستور کار کمیسون ماده ۵ شهر زاهدان که به دبیرخانه ارسال شده بود،  ۲۶ مورد از موضوعات شهر زاهدان بررسی شد.

وی افزود: از موارد مصوب نامه شهرداری زاهدان در خصوص تغییر کاربری پلاک ثبتی ۱/۲۴۹۴ از مسکونی به اداری موجود به تجاری و پارکینگ واقع در خیابان شریعتی مطرح شد که با توجه به نیاز آن منطقه از جهت تأمین پارک مردم و شهروندان مورد موافقت قرار گرفت. این تغییرات سبب بهبود ترافیک مرکز شهر زاهدان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: یکی دیگر از موارد درخواستی شهرداری زاهدان در خصوص درخواست مرکز علمی، کاربردی زاهدان واقع در شرق مجتمع مسکونی گواتام مبنی بر توسعه مرکز آموزشی به میزان حدود ۲ هزار و ۳۵۰ متر مربع است که مورد موافقت جمع قرار گرفت. همچنین به دنبال این جلسه به ۷ مورد موضوعات مختلف در ارتباط با شهر زابل رسیدگی شد که از این ۷ مورد،  ۴ موضوع تائید و ۳ مورد دیگر موکول به بازنگری در طرح جامع تفصیلی قرار گرفت.

مالکی در ادامه توضیح داد: مباحث مطرح شده در کمیسون ماده ۵ معمولاً در کمیته فنی با حضور نمایندگان ادارات کل راه و شهرسازی، شهرداری، اداره ثبت و اسناد و املاک، میراث فرهنگی و دفتر فنی استانداری برگزار می‌شود که بعد از نظریه کارشناسان این کمیته به کمیسیون ماده ۵ ارجاع و درباره آن نظر قطعی صادر خواهد شد./

نظر شما