شناسهٔ خبر: 6338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشستی با مدیران شهری پایتخت دریایی ایران اعلام شد:

اولویت‌های نخست بنادر هرمزگان / توسعه بندرگاه هرمز و ساماندهی گردشگری دریایی

بنادر مسافری استان هرمزگان و سفرهای نوروزی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر اعلام کرد: با الحاق اراضی همجوار بندرگاه هرمز زیر تملک سازمان بنادر، توسعه فعالیت های تنها بندر جزیره رنگین کمانی خلیج فارس شتاب بیشتری می گیرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،"محمد محسنی" در جریان بازدید از بندرگاه جزیره هرمز در  نشستی با بخشدار، شهردار و رئیس شورای این جزیره ضمن تأکید بر رونق بخشیدن به زیرساخت های بندری این جزیره، اظهار کرد: پیگیری ها و  موافقت های به دست آمده در این زمینه نشان می دهد که آینده بسیار روشنی در انتظار بندرگاه جزیره زیبای هرمز است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به  بافت اجتماعی جزیره ، افزود : نگاه سازمان بنادرودریانوردی به جزیره هرمز یک نگاه ویژه است که این امر، وظیفه   مسئولان کشوری و استانی  را دشوارتر می سازد تا با عزمی راسخ  برای  فراهم کردن زیرساخت های توسعه و عمران جزیره هرمز تلاش کنند.

وی گفت: توسعه وآبادانی جزیره دو نتیجه اساسی در بنادر مسافری وگردشگری در پی دارد که از یک طرف رونق گردشگری دریایی و از سوی دیگر، اشتغالزایی به عنوان دو دستاورد مهم برای منطقه محسوب می شود.

در پایان  این نشست، "فریدون دریانورد" بخشدار هرمز    نیز گفت : بخشداری جزیره  آمادگی   دارد تا درباره  انتقال اراضی تحت تملک سازمان بنادرودریانوردی همکاری مضاعف و بی شائبه ای داشته باشد.

همچنین  مقرر شدکه کارگروهی متشکل از کارشناسان فنی اداره بنادرشهید باهنرو شهرداری هرمز محدوده اراضی مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی را احصاء کنند تا اقدامات بعدی انجام شود .

۵ میلیون نفر سفر بدون سانحه

از سوی دیگر و به گزارش  اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان  از مشارکت و نقش آفرینی بیش از یکهزار و ۳۵۰ نفر برای محقق شدن جابجایی ۵ میلیون نفر سفر بدون سانحه در پایتخت دریایی ایران در  تعطیلات نوروز ۹۴ خبر داد.

"ابراهیم ایدنی" که در نشست ارزیابی طرح نوروزی سال ۹۴ساماندهی سفرهای دریایی در بندر شهید رجایی سخن می گفت، اظهار کرد: در این طرح  ، ۲۴۳هزار نفر ساعت کار عملیاتی انجام شده است که نتیجه آن رقم خوردن ۱۰۶ هزار تردد شناور، جابجایی ۵ میلیون نفر سفر دریایی و حمل ۵۱۷ هزار خودرو طی ۲۰ روز نفس گیر بدون سانحه است .

وی از ضرورت های توسعه گردشگری دریایی در استان هرمزگان سخن به میان آورد و افزود: این امر مهم به عنوان اولویت سال ۹۴ اداره کل بنادر و دریانوردی تعیین شده است. از سوی دیگر، فعالیت های گردشگری دریایی در شرق هرمزگان نیز باید با اعمال حاکمیت سازمان بنادر تا نوروز ۹۵ ساماندهی شود.

این مقام مسئول از اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان برای همراهی با اداره کل بنادر برای ساماندهی و توسعه گردشگری دریایی در آب های خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.

ایدنی همچنین حمایت از مالکان و خدمه شناورهای مسافری دریایی را نیز به عنوان دغدغه ای مهم دانست که باید مورد توجه مدیران بنادر قرار گیرد.

عالی ترین مقام حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان با تأکید بر ضرورت استانداردسازی شناورهای تفریحی و گردشگری گفت: باید با هماهنگی موسسات رده بندی شرایطی را فراهم کنیم که با تدوین یک الگوی استاندارد و پرداخت تسهیلات از منابع داخلی سازمان بنادر، شناورهایی استاندارد و ایمن جایگزین قایق های تشتی در بخش گشت های دریایی شود.

وی بیان کرد: در زمینه آموزش های تخصصی دریانوردی هر چه کار شود باز هم کم است و در بحث شناورهای مسافری پرداختن علمی به رفتارشناسی خدمه آنها ضرورت دارد.

برگزاری نخستین مانور مشترک عملیات امداد  در بندر شهید رجایی

همچنین در خبری دیگر از استان   نخستین مانور مشترک عملیات امداد و نجات   سال ۹۴ روز گذشته  در بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این مانور در کمتر از ۴۰ دقیقه و  با مشارکت ۲۰ نفر از کارکنان مرکز HSE و آتش نشانی در ترمینال کانتینری شماره ۲ بندر شهید رجایی با موفقیت به پایان رسید.

حفظ آمادگی در مقابله با بلایای طبیعی، افزایش مهارت ها، ارزیابی کارایی افراد و تجهیزات از جمله اهداف برگزاری این مانور بود./

نظر شما