شناسهٔ خبر: 63398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی رادار برای کارکنان شناورهای با ظرفیت ۵۰۰ تن در بندرعباس

شناور معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی رادار برای کارکنان شناورهای باظرفیت ناخالص کمتر از ۵۰۰ تن ، برای اولین بار در بندرعباس خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان،  اسماعیل مکی زاده گفت: پیش از این دریانوردان شناورهای ملزم به گذراندن دوره آموزشی شبیه ساز رادار و آرپا بودند كه این دوره‌ها بشكل متمركز در تهران برگزار شد.

 وی افزود: برگزاری این دوره‌ها درمركز، علاوه برتحمیل هزینه‌های رفت، آمد و اسكان برای شركت كنندگان، با ارائه مباحث كلی و برای شناورها با هر ظرفیتی تشكیل می‌شد كه بازدهی لازم را برای خدمه شناورهای با ظرفیت ناخالص كمتر از ۵۰۰تن نداشت .

مكی زاده گفت: از ابتدای سال جاری تدوین دستورالعمل دوره آموزشی مذکور در دستور کار قرار گرفت و توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تدوین و در سازمان تصویب ولازم الاجرا شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به گستره جغرافیایی هرمزگان و اهمیت آن بر سپهر اقتصادی و گردشگری دریایی كشور، دوره آموزشی رادار برای کارکنان شناورهای باظرفیت ناخالص کمتر از ۵۰۰ و برای اولین بار در سطح بنادر كشور، با تعداد ۲۰ نفر از فرماندهان، افسران شناورهای مسافربری و همچنین بهره گیری از تجهیزات موجود در شناور برگزار شد.

وی گفت: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تمامی فرماندهان و افسران شاغل بر روی شناورهای مسافربری در استان هرمزگان دوره آموزشی مذکور را توسط مراکز آموزشی مورد تایید سازمان در بندرعباس طی نمایند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان افزود: اجرای دستور العمل جدید با استفاده از تجهیزات موجود بر روی شناورها، ضمن افزایش کیفیت، کاهش حدود ۹۰ درصدی هزینه‌ها را برای متقاضیان در پی دارد .

نظر شما