شناسهٔ خبر: 63413 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

​مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خبر داد:

اجرای طرح تن کیلومتر در سمنان

احسان منصورکیایی ​مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان سمنان گفت: طرح تن-کیلومتر در استان سمنان اجرا می‌شود و براساس شاخص‌های جدید ابلاغی، نرخ‌های حمل بر مبنای تن کیلومتر تهیه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت را و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، احسان منصورکیایی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های این استان، از اجرای طرح تن-کیلومتر در استان سمنان خبر داد و گفت: براساس شاخص‌های جدیدی ابلاغی، نرخ‌های حمل بر مبنای تن کیلومتر تهیه و شرکت‌های حمل و نقل موظف به اعمال آن در سیستم صدور بارنامه شده‌اند.

وی در ادامه افزود: جلسات متعددی با انجمن‌های صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل کالا  پیرامون تحلیل وضعیت موجود و بررسی شاخص‌ها و معیارهای محاسبه نرخ تن کیلومتر برگزار شده است تا تمامی جوانب اجرای این طرح سنجیده شود .

منصورکیایی با اشاره به اینکه این طرح در راستای جلب رضایت رانندگان و تولیدکنندگان اجرایی شده است، اضافه کرد: در تعیین نرخ حمل کالا معیارهایی نظیر شرایط اقتصادی استان، وضعیت تولید و اشتغال، میزان سرمایه‌گذاری فعالان حوزه حمل و نقل، شرایط آب و هوایی، هزینه‌های نگهداری ناوگان و وضعیت توپوگرافی مسیرهای حمل در نظر گرفته شده است .

گفتنی است بیش از ۱۰ میلیون تن کالا سالانه از استان سمنان به سایر نقاط کشور حمل می‌شود و ۸۳ شرکت حمل و نقل کالا در استان سمنان  فعاليت می‌کنند./

نظر شما