شناسهٔ خبر: 6345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل اداره راه و شهرسازي استان خراسان شمالي

افزايش ايمني راه‌هاي منتهي به حرم امام رضا/افزايش ۲۵ درصدي تصادفات خراسان شمالي

جاده های خراسان شمالی مديركل اداره راه و شهرسازي استان خراسان شمالي از تمام شدن اقدامات اين اداره براي امنيت جاده ها خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود افزايش ايمني راه ها ميزان تصادفات در اين استان به دليل خواب آلودگي با افزايش ۲۵ درصدي همراه بود.

علي‌اصغر بديعي مقدم در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به عملكرد اين وزارتخانه و ارايه آماري از سفرهاي نوروزي و حوادث جاده‌اي در ۲۰ روزه نخست سال جاري پرداخت و از افزايش ۲۵ درصدي تصادفات در اين استان اظهار نارضايتي كرد. وي گفت: سفرهاي نوروزي در سال جديد نسبت به سال گذشته با افزايش همراه بود. اين افزايش هم در سفرهاي جاده‌اي و هم هوايي بوده و دليل عمده آن هم البته حضور بارگاه امام رضا در اين استان است.

مديركل اداره راه و شهرسازي استان خراسان شمالي با اشاره به ترافيك سنگين راه‌ها در مسير رفت و برگشت قوچان – فاروج افزود: بيش از ۲۱۲ هزار نفر در سفرهاي نوروزي استان از اين جاده عبور كردند اينها در حالي است كه آمار سال گذشته ۲۰۵ هزار نفر بوده است.

بديعي‌مقدم ضمن اشاره به اقدامات اداره راه و شهرسازي در افزايش ايمني جاده‌ها گفت: در طول سفرهاي نوروزي راهداري‌ها با استقرار چادرهاي بين‌راهي و استقبال از مسافران با بسته هاي نوروزي كه در آن نقشه راه ها، شعارهاي ايمني و سوغات بود در صدد كاهش اقدامات منجر به تصادف بودند.

به گفته اين مديركل، برف‌روبي و نمك‌پاشي در استان، شستشوي علايم، نصب علايم افقي و عمودي، نصب و تعمير حفاظ، تعميرات شبكه روشنايي و چراغ چشمك‌زن، تعمير سيار خودروهاي مسافری به تعداد ۶۱ خودرو، اتمام خط‌كشي‌هاي خيابان و جمع‌آوري لاشه و سنگ و لكه‌گيري از ديگر اقدامات اين اداره در فروردين ماه سال جاري بوده است.

بديعي‌مقدم آمار تصادفات نوروز سال جاري استان خراسان شمالي را نسبت به سال گذشته با ۲۵ درصد افزايش عنوان كرده و گفت: به رغم اقدامات ايمني راه ها تصادفات منجر به جرح در استان با ۴۱ درصد افزايش، منجر به فوت با ۲۹ درصد كاهش و كل تصادفات با ۲۵ درصد افزايش همراه بود.

وي بيشترين آمار مربوط به تصادفات را ميزان بي توجهي مسافران به قوانين موجود خواند و افزود: خواب آلودگي، برخورد جلو به جلو اتومبيل و واژگوني دليل عمده تصادفات در ۲۰ روزه نخست سال بوده است.  

نظر شما