شناسهٔ خبر: 63466 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم:

مطالعات طراحی شهری شوارع قدیمی قم در حال تکمیل است

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت:مطالعات طراحی شهری خیابان‌های قدیمی شهر قم از جمله انقلاب اسلامی و شهید دل آذر انجام شده و مراحل نهایی خود را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم،مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص مطالعات طراحی شهری شوارع قدیمی قم اظهار داشت:مطالعات طراحی شهری خیابان‌های قدیمی شهر قم از جمله انقلاب اسلامی و شهید دل آذر انجام شده و مراحل نهایی خود را طی می کند و ‌پس از تکمیل برای آغاز عملیات اجرایی در اختیار شهرداری به عنوان مجری طرح قرار داده می شود.

حسن صبوری اظهار داشت:کار مطالعاتی طرح ساماندهی خیابان‌های یاد شده از یک سال پیش با اعتباری که از ردیف‌های استانی و ملی تامین شد،در دستور کار راه و شهرسازی قرار گرفت.

وی هزینه انجام شده برای این پروژه را بالغ بر سه میلیارد ریال دانست و گفت:برای اجرای این طرح و همچنین شروع فاز ۲ این مطالعات موارد احصا شده در فاز نخست را به شهرداری اعلام خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم بیان داشت:فاز دوم طرح مذکور هزینه های کمتری خواهد داشت، و فعلا زمان دقیقی را برای پایان آن نمی توان تعیین کرد.صبوری در خصوص نحوه اجرای این طرح و تفاوت آن با طرح پیاده راه سازی خیابان ارم تصریح کرد: طرح خیابان ارم بر اساس مطالعات شهرداری اجرا شد، ولی در طراحی شهری تنها موضوع خیابان مطرح نیست، بلکه محیط پیرامونی معابر نیز مدنظر می باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت:در این طرح مطالعات طرح هایی از قبیل جداره سازی معابر منتهی به خیابان و تطبیق با ضوابط و مقررات مصوب کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای شهرسازی و معماری پیش بینی شده است.

صبوری خاطر نشان کرد:در ساماندهی ترافیکی هسته مرکزی شهر قم به دلیل حجم بالای آمد و شد و‌ غیر استاندارد بودن عرض معابر، فعالیت‌ها بر پیاده راه سازی متمرکز است.

وی‌ یادآور شد:برای تعیین عرض معابر معمولا استاندارد مشخصی وجود ندارد،و بر اساس تردد و تراکم موجود محاسبه می شود،و اینکه بگوییم محدوده‌ای از سطح شوارع،پیاده راه و بقیه اتومبیل رو است،به هیچ عنوان مطرح نمی باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در مورد آخرین وضعیت فرودگاه قم گفت:به تازگی در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور کلیات طرح جامع ناحیه ای استان به تصویب رسید و مقرر شد برای رسیدگی به وضع فرودگاه کمیته فنی تشکیل و موارد مورد نظر اعضا به دقت بررسی و اصلاحات لازم انجام شود.

نظر شما