شناسهٔ خبر: 63492 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

ایران به قابلیت صدور خدمات فنی و مهندسی دست یافته‌ است

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با روند رو به رشد برقرار شده طی این سال ها، کنفرانش آیکوپمس توانسته است جایگاه خودش را در منطقه و چه بسا در سطح جهانی تثبیت کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم تقدیر از کمیته علمی سیزدهمین همایش سواحل، بنادر و سازه های دریایی ( ICOPMAS ۲۰۱۸ )، آسیب شناسی اجرایی و ارتقای محتوایی همایش ICOPMAS، خاطر نشان کرد: جای بسی افتخار دارد که کشور ایران در حوزه مهندسی سواحل و سازه های دریایی، در سطح منطقه سرآمد است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ایران به قابلیت صدور خدمات فنی و مهندسی در منطقه و جهان دست یافته است، تاکید کرد: با توجه به نقش و کارکرد ارتباطی همایش آیکوپمس، امیدوارم ارتباطات حاصل شده از این نشست طی ۱۳ دوره گذشته، امکان صدور خدمات فنی و مهندسی و ارزش افزوده برای کشور را هرچه بیشتر فراهم کند.

راستاد در بخش دیگری از سخنان اش به حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از انجمن مهندسی سواحل و سازه‌های دریایی اشاره کرد و از اجرای دیوار دیافراگمی برای اولین بار توسط پیمانکار داخلی خبر داد و تصریح کرد: با این قابلیت، من بعد از این، دیگر هیچ الزامی نداریم برای چنین پروژه‌هایی از جوینت خارجی کمک بگیریم.

به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تجهیزات دیوار دیافراگمی خریداری و به داخل کشور منتقل شده است.

دورنمای واگذاری برگزاری همایش آیکوپمس به NGO

محمدرضا اله‌یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر نیز در این نشست، با اشاره به ارتقای دانش سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی به عنوان هدف محوری همایش آیکوپمس، گفت: به رغم برگزاری مطلوب همایش  ICOPMAS ۲۰۱۸، به هیچ وجه نباید از وضع موجود راضی باشیم؛ چراکه شرط بهبود و پیشرفت عدم رضایت از شرایط موجود است.

وی با اشاره به تشکیل انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی بر اساس تصمیم کمیته علمی کنفرانس آیکوپمس، اظهار داشت: دورنمای نهایی این است که همایش ICOPMAS به صورت کامل به دست یک انجمن و NGO برگزار شود.

عضو هیات عامل سازمان بنادر همچنین از آمادگی این سازمان مبنی بر واگذاری بخش علمی همایش آیکوپمس در دوره ۲۰۲۰ به انجمن مهندسی سواحل و سازه های دریایی خبر داد.

حمید خلیلی مدیرکل سواحل و بنادر نیز با بیان این اینکه مقالات همایش  ICOPMAS ۲۰۱۸به صورت صرفا انگلیسی و با سخت‌گیری‌های علمی بیشتر انتخاب شدند، افزود: مجموعا از مقالات ارسالی به دبیرخانه، تعداد ۲۴۹ مقاله پذیرفته شد؛ به نحوی که هر مقاله به صورت بی نام برای ۵ داور ارسال و سپس بررسی شد.

دبیر همایش ICOPMAS ۲۰۱۸ با تاکید بر اینکه مقالات بررسی شده توسط داوران مجدد مورد بازنگری قرار گرفت، توضیح داد: از ۲۴۹ مقاله پذیرفته شده، ۸۰ مقاله به صورت شفاهی و سخنرانی و ۷۱ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

خلیلی برگزاری نشست‌های آسیب‌شناسانه در حوزه همایش‌های علمی و تخصصی را لازم و موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که در همایش های آتی آیکوپمس، شاهد حضور بیشتر مجموعه های دانشگاهی، مجموعه های اجرایی و شرکت های مهندسین مشاور باشیم.

نظر شما