شناسهٔ خبر: 63607 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان امدادونجات:

۶۳۹ مسافر زمستانی در استان های برفی امدادرسانی شدند

تلاش نیروهای امدادی در محور قزوین - رشت رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد، در ۴۸ ساعت گذشته به ۶۳۹ مسافر زمستانی گرفتار در ۸۶ مسیر کوهستانی در ۱۹ استان متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا،مرتضی سلیمی با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امداد رسانی هلال احمر در سراسر کشور گفت: طبق آخرین اخبار دریافتی از سوی گروه های یادشده، برف و کولاک، مسافران زمستانی را در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان با مشکلاتی همراه کرده است.

وی افزود: با تلاش امدادگران مستقر در پایگاه های امدادونجات جاده ای و بین شهری استان های یادشده، ۲۴۰ نفر از مسافران زمستانی که در میان آنان زنان و کودکان نیز بودند، به پایگاه های امدادی منتقل شده و از خدمات اسکان و تغذیه اضطراری هلال احمر بهره مند شدند.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در ۴۸ ساعت گذشته نیروهای امدادرسان هلال احمر ۵ مصدوم بدحال حوادث ترافیک را به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل کرده و مقادیری پتوی امدادی برای محافظت از سرمازدگی و شماری بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی در میان مسافران زمستانی در راه مانده توزیع کردند.

به گفته سلیمی، امدادگران همچنین توانستند ۶۹۳ دستگاه خودروی در برف مانده را به حرکت درآورند.

وی اضافه کرد: این خدمات رسانی توسط ۱۱۳ گروه آماده و واکنش سریع امدادی و با استفاده از ۳۹۵ نیروی عملیاتی امدادونجات جاده ای انجام شده است.

نظر شما