شناسهٔ خبر: 63621 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر کل فرودگاه‌های هرمزگان خبر داد:

توسعه اپرون فرودگاه بندرعباس با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار/ دیوارکشی چهار فرودگاه بندرعباس، میناب، بستک و پارسیان

فرودگاه بندرعباس مدیر کل فرودگاه‌های استان هرمزگان از آغاز پروژه توسعه اپرون فرودگاه بندرعباس با اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: دیوارکشی چهار فرودگاه بندرعباس، میناب، بستک و پارسیان نیز در دستور کار قرار دارد.

محمود امانی نبی، مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به آغاز پروژه توسعه اپرون فرودگاه بندر عباس گفت: در این پروژه ۲ استند به استندهای فرودگاه بندرعباس اضافه شده و تعداد استندهای فرودگاه به ۱۰ عدد می‌رسد. همچنین یک تاکسی‌وی هم به فرودگاه اضافه می‌شود و ۴ استند موجود نیز برای رفع ناهمواری‌ها بهسازی می‌شوند.

وی ادامه داد: این اقدام علاوه بر افزایش ظرفیت فرودگاه، به افزایش ایمنی پروازها نیز منجر می‌شود.

امانی نبی با بیان اینکه پروژه توسعه اپرون فرودگاه در دی‌ماه امسال آغاز شده، گفت: مدت قرارداد پروژه ۱۵ ماهه است، اما ما امیدواریم بتوانیم در زمان کوتاه‌تری آن را به اتمام برسانیم. همچنین ارزش پروژه نزدیک به ۱۲ میلیارد تومان است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان به اتمام دو پروژه بهسازی ترمینال و نصب رادار فرودگاه بندر عباس در سال جاری اشاره کرد و گفت: پروژه دیوارکشی فرودگاه‌های بندر عباس، بستک، میناب و پارسیان نیز در دستور کار قرار دارد و از جمله پروژه‌های جاری در فرودگاه‌های استان هزمزگان است. به منظور انجام این پروژه نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نصب سامانه کمک ناوبری DVOR در فرودگاه‌های بندر لنگه و ابوموسی و بهسازی سامانه کمک ناوبری ILS در فرودگاه بندرعباس از دیگر اقدامات در حال انجام در فرودگاه‌های استان هرمزگان است که در نیمه نخست سال آینده به نتیجه می‌رسد.

امانی نبی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای اخذ گواهینامه بین‌المللی فرودگاهی بندر عباس نیز گفت: تمامی فعالیت‌های لازم برای اخذ این گواهینامه انجام شده و به زودی پس از تایید سازمان هواپیمایی کشوری، گواهینامه بین‌المللی فرودگاه بندر عباس اخذ خواهد شد.

گفتنی است محمد رضا زحمتکشان، سرپرست اداره کل عمران و توسعه فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز به تازگی از پروژه توسعه اپرون فرودگاه بین المللی بندرعباس و طرح ساخت دیوارهای حفاظتی چهار فرودگاه بندر عباس، میناب، پارسیان و بستک ديدن و بر تسريع در اجرای اين پروژهها برای افتتاح در سال آتی تاكيد كرد.

 

نظر شما