شناسهٔ خبر: 63763 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های استان فارس صورت گرفت

بررسی اتصال آزادراه اصفهان-شیراز به شبکه بزرگراهی و آزادراهی/پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی کنارگذر شمال شرقی شیراز

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس، شیراز را به دلیل واقع شدن در مسیر پنج محور شریانی جنوب کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: به منظور ساماندهی و روان سازی ترافیک این شهر، اتصال آزادراه اصفهان- شیراز به شبکه بزرگراه‌ها و شریان‌های داخل شهری و یا اتصال به شبکه آزادراهی کل کشور تا استان بوشهر در دست بررسی و انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان فارس از کنارگذر شمال شرقی شیراز بازدید کرد و گفت: با توجه به موقعیت کلان شهر شیراز در مسیرپنج محور شریانی منتهی به جنوب کشور، تکمیل شدن کمربندی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: این پروژه به طول ۳۶ کیلومتر بخشی از بزرگراه چهار خطه کمربندی شیراز به طول ۸۲ کیلومتر است که تاکنون ۵۹ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی ۲۹ کیلومتر آن در قالب بزرگراه کنارگذر شمال شرقی شیراز در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در حال حاضر ۷ کیلومتر از این بزرگراه به اتمام رسیده و زیر عبور ترافیک قرار دارد و عملیات اجرایی بخش های دیگر نیز با متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است.
خادمی اعتبار این طرح را در سالجاری ۱۲ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: تاکنون ۱۱۷ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و به منظور اتمام عملیات اجرایی بزرگراه شمال شرقی شیراز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هزار میلیارد تومان برای اتمام آزادراه اصفهان- شیراز مورد نیاز است

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر همچنین از آزادراه اصفهان- شیراز بازدید کرد و در این خصوص گفت:  این پروژه به طول ۲۲۵ کیلومتر طولانی‌ترین آزادراه در حال ساخت کشور به شمار می‌رود که در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۷۱ درصد در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خادمی بیان داشت:  این آزادراه یکی از مهمترین حلقه‌های تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور است که زمان سفر بین دو مقصد گردشگری مهم ایران را ۱۳۰ کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه با تاکید بر کمبود منابع مالی برای اجرای این پروژه اظهار امیدواری کرد: به منظور اتمام عملیات اجرایی این پروژه ۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در جلسه ی امروز، استاندار فارس برای تامین منابع سهم سرمایه‌گذار و اتمام هرچه سریعتر پروژه قول مساعدت و همکاری داد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۱۳۰۰ دستگاه ماشین آلات و بالغ بر۱۳۰۰ نفر نیروی انسانی در این پروژه مشغول فعالیت هستند که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه در سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری خواهد رسید.

نظر شما