شناسهٔ خبر: 63770 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه وشهرسازی:

منطقه یك آزادراه تهران-شمال تابستان ۹۸ آماده بهره‌برداری می‌شود

اسلامی در جمع وزیر راه و شهرسازی از آماده سازی منطقه یك ‌آزادراه تهران-شمال برای بهره‌برداری در تابستان ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درجریان بازدید از آزادره تهران-شمال در جمع خبرنگاران از آماده‌سازی قطعه یك آزادراه تهران-شمال برای بهره‌برداری در تابستان ۹۸ خبر داد و گفت: امروز از منطقه یك آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ كیلومتر به همراه رئیس بنیاد مستضعفان و سایر مسئولان و دست اندركاران این پروژه به عنوان یك پروژه فاخر مهندسی عمران كشور بازدید شد.

وی افزود: تمامی فناوری‌های روز جهان در این پروژه استفاده شده و عملیات اجرایی به صورت مشترك بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان و همچین پیمانكاران داخلی به صورت هماهنگ و یكپارچه اجرا می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: علاوه بر در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی، باید اقدامات باقی مانده براساس استانداردها انجام شود.

به گفته وزیر راه وشهرسازی بهره‌برداری از منطقه یك آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ كیلومتر باعث كاهش ۶۰ كیلومتری مسیر و ۲۰ دقیقه‌ای زمان تا سه‌راهی شهرستانك می‌شود.

وی با باشاره به عوامل تاثیرگذار و طولانی شدن مدت اجرای آزادراه تهران-شمال بیان داشت: عوامل ركود زیادی بر این پروژه تحمیل شد و معارضین متعددی بر این پروژه وجود داشت، از طرفی آزادراه تهران-شمال در سنوات گذشته در اولویت پروژه‌های عمرانی دولت قرار نداشت بلكه در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ یك دوره فعالیت چشم‌گیر صورت گرفت كه منجربه احداث و بهره‌برداری از منطقه ۴ شد، اما با روی كار آمدن دولت تدبیر و امید عملیات اجرایی بر روی منطقه یك و ۲ بدون وقفه از سال ۹۳ شكل گرفت كه با مشاهده روند اجرایی پروژه هیچ یك از نقاط تعطیل نبوده است.

اسلامی با اشاره به مناطق ۲ و ۳ آزادراه تهران-شمال بیان داشت: این ۲ منطقه از پل‌ها و تونل‌های بزرگ و متعددی تشكیل شده است و در راستای احداث آن‌ها در حال مذاكره با سرمایه‌گذاران هستیم كه براساس پیش‌بینی‌های انجام شده كه ۴ سال زمان و ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد.

نظر شما