شناسهٔ خبر: 63803 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای:

اصلاح ساختار حمل ونقل در گرو بهره گیری از تمام ظرفیت های بخشی و فرا بخشی است

مهران قربانی معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای در سفر به استان فارس در دیدار با تشکل‌های صنفی و آموزشی بخش حمل ونقل، بر لزوم مشارکت تمام فعالان، نخبگان و نواندیشان در بخش حمل و نقل برای اصلاح ساختار و ارتقای بهره‌وری این بخش تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مهران قربانی در جریان این سفر در بدو ورود با هدف بازدید از نحوه آموزش به رانندگان جاده ای (حمل کالا و م.سافر) ضمن حضور در آموزشگاه فنی و حرفه ای ایمان به بررسی ظرفیت های آموزشی موجود و تاکید بر اهمیت روند آموزش پرداخت.

 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در ادامه با حضور در پایانه مسافربری شهید کاراندیش، به بررسی مطالبات و مشکلات حوزه شرکت های مسافربری پرداخت و از نحوه ارایه خدمات به مسافران بازدید کرد.

 مهندس قربانی همچنین در جمع انجمن های صنفی کالا و مسافر به بحث و تبادل نظر در این حوزه پرداخت وبا بیان اینکه حفظ منافع ملی در اولویت برنامه ها قرار دارد، گفت: منافع سازمان، به ویژه حمل و نقل جاده ای در راستای منافع ملی قرار دارد و برنامه ریزی ها در این راستا انجام مي شود .

 وی با تاکید بر لزوم استفاده از تجربه دیگران، بیان کرد: قوانین و تصمیمات بر اساس مقتضیات زمان اخذ شده و ممکن است بر اثر مرور زمان امروز نارضایتی نسبت به آن وجود داشته باشد و این یک امر طبیعی است که با طی مراحل رشد ، هر برنامه نیازمند تغییراتی است.

 وی با بیان اینکه زمان سبب اصلاح امور می شود، افزود: مسائل نسبی است و به تمام نقطه نظرات احترام قائل شده و نسبت به سیاست های پیشین سخت گیری نمی کنیم و در صورت نیاز اصلاح می کنیم.

 قربانی با بیان اینکه باید ایده ها با صاحب نظران به شور گذاشته شود تا به یک سیاست جدید دست يابيم خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی فرصت ها و چالش هایی وجود دارد که باید با همکاری کل خانواده حمل و نقل به یک معماری صحیح رسید.

 معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تاکید کرد: باید از فناوری منطبق با ریشه های اجتماعی استفاده کرد چرا كه ممکن است فناوری پیشرفته مناسب جامعه کنونی ما نباشد. وی با اشاره به برخی مشکلات شرکت های هوشمند، اظهار کرد: در صورت عدم مدیریت صحیح دچار چالش های بزرگی می شویم .

 نمی توان به جنگ تکنولوژی رفت، اما باید استفاده از ظرفیت ها به تعادل رسید. قربانی با تاکید بر فعالیت فراجناحی و پرهیز از سیاسي کاری گفت: باید عوامل و عناصر فرآیند حمل و نقل را با شفافیت کامل برنامه ریزی کرد معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به لزوم بازدید و ایجاد ارتباط با استان ها نسبت به لزوم همراهي ملي عموم مردم در شرایط اجتماعی و اقتصادی ويژه فعلي به لحاظ حفظ منافع تاكيد كرد وگفت ،سعی می کنم در کوتاه مدت ابعاد مختلف امور را سنجيده ، مناسب ترین راهکار ارائه شود تا به بهره برداری حداکثری دست يابيم. قربانی با بیان اینکه هر برنامه ای مانند داروها عوارض جانبی نیز دارد، گفت، تن کیلومتر کار بزرگی بود که انجام شد و زوایای مختلفی دارد و با احصاء و گسترش کشوری، زوایای آن مشخص می شود و در صورت رشد متغییرهای اقتصادی، قیمت حمل و نقل نیز افزایش می یابد. وی در پايان خبر داد: کمیته های راهبردی تا هفته آینده ابلاغ میگردد ، در خصوص مشکلات لاستیک و بیمه های تکمیلی تامین اجتماعی نیز به زودی تصمیم گیری می شود و تصمیمات بیمه،متناسب با تصمیمات مجلس اتخاذ می شود.

نظر شما