شناسهٔ خبر: 63823 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان مطرح شد:

خستگی و خواب‌آلودگی عامل اصلی حوادث جاده‌ای در سمنان/ضرورت اصلاح شیب شیروانی‌ جاده‌ها

بازدید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از پروژه‌های محور کرج- کندوان جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان سمنان با موضوع علل حوادث جاده‌ای، ضرورت اصلاح شیب شیروانی جاده‌ها و نقش پررنگ خستگی رانندگان در بروز تصادف‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه ستاد ایمنی استان با حضور کلیه دستگاه‌های مرتبط برگزار و در آن به طرح موضوعات مختلف در کاهش حوادث رانندگی پرداخته شد.

به گزارش پلیس راه استان، ۷۰ درصد از حوادث جاده‌ای در طول محورها به علت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان اعلام شد که این عامل منبعث از کویری و یکنواخت بودن محورهای استحفاظی استان به خصوص کریدور غرب به شرق تهران- مشهد است.

براساس این خبر، رفع این مشکل هم با ایجاد استراحت‌گاه‌های بین راهی و جاذبه‌های جاده‌ای که منجر به توقف رانندگان می شود؛ چه بصورت موقت و چه ثابت در ایام سال و با ورود بخش خصوصی، اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری که بانی این موضوع هستند، میسر است.

یکی دیگر از مواردی که نقش عمده‌ای در کاهش حوادث دارد، اصلاح شیب شیروانی در حاشیه محورها و به نوعی بالا بردن بخشندگی جاده‌ها جهت جلوگیری از خروج وسائط نقلیه در زمان وقوع حادثه و کم کردن شدت حادثه است که اداره کل راه و ترابری با اصلاح بیش از ۷۰ درصد محورها سعی در مرتفع کردن آن دارد.

همچنین کمبود اعتبارات لازم و کند شدن روند اصلاح شیب شیروانی‌ها و وجود گشت‌های مختلف با گردون‌های روشن در ساعات شب در حاشیه راهها از موارد دیگری است که در این نشست مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و ترابری استان سمنان، در این جلسه مقرر شد گزارش کامل تحلیلی از میزان حوادث، نوع حادثه، میزان تلفات و اقدام بموقع دستگاه‌های مرتبط در زمان حادثه ارائه و یک ارگان به عنوان مشاور جهت بررسی این موارد تعیین شود تا آمار و علل حوادث به وقوع پیوسته مورد مطالعه قرار گیرد./

نظر شما