شناسهٔ خبر: 63832 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد:

نصب ۲۴ هزار تابلوی اخطاری و انتظامی در محورهای همدان/جاده مهم‌ترین دلیل بروز سوانح رانندگی است

جاده معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه بعد از عواملی چون انسان و خودرو، جاده مهم‌ترین علت بروز سوانح رانندگی است، گفت: ۲۴ هزار و ۲۷۵ تابلوی اخطاری و انتظامی در محورهای ارتباطی استان تعمير و نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید پرورشی‌خرم، معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون برای ایمنی مسیرها، هزار و ۶۶۷ مترمربع از تابلوهای اطلاعاتي جاده‌های استان تعمير و نصب شدند.

وی با بیان اینکه تلفات و صدمات جدی ناشی از تصادفات جاده‌ای موجب هدر رفتن مقادیر قابل توجهی از منابع ملی و نگرانی خانواده ها می‌شود، افزود: بعد از عواملی چون انسان و خودرو، جاده مهمترین علت بروز سوانح رانندگی است، بنابراین بررسی نقاط حادثه خیز جاده ای در محورهای مواصلاتی استان و اصلاح آنها موضوع قابل توجهی برای کارشناسان اداره ایمنی و حریم  اداره کل به شمار می رود.

پرورشی‌خرم، خط کشی راه‌های استان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان و خاطرنشان کرد: هزار و ۱۱۳ کیلومتر از راه‌های استان در این مدت خط کشی شد و این اقدام سالانه به شکل مستمر و جاری احیا، تجدید و نگهداری می‌‌شود.

وی ادامه داد: خط کشی محورها به دید رانندگان در جاده کمک می‌کند و موجب کاهش تصادفات جاده‌ای می‌شود.

معاون راهداری همدان یادآور شد: تلاش مداوم و مستمر راهداران برای نگهداری و ایمن‌سازی راه‌های استان از جمله اقداماتی است که در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان قرار دارد.

حمید پرورشی‌خرم اضافه کرد: به منظور افزایش ضریب ایمنی تردد سفرهای برون شهری، ۷۷۲ دستگاه چراغ چشمک زن جدید در محورهای استان نصب شده است، همچنین سرویس و نگهداری ۱۱۴ کیلومتر روشنایی در سطح راه‌ها انجام شده تا رانندگان و مسافران در جاده‌ها سفری مطمئن‌تر داشته باشند./

وی با بیان اینکه ۱۴۳کیلومتر گاردریل و نیوجرسی و ۵۸ هزارو ۹۳۸ عدد از علائم ایمنی نیز توسط راهداران این اداره کل شستشو شده است گفت: پاکسازی کنار نیوجرسی و گاردریل به میزان ۲۹۰ کیلومتر، تعمير، تهیه و نصب ۲ هزار و ۶۲۸ عدد بازتاب ایمنی و استوانه‌ای و آرام سازی سرعت در ۴۸ ناحیه راه‌های استان ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان، استان همدان دارای ۵ هزار و ۱۱۴ کيلومتر انواع راه؛ شامل آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی است./

نظر شما