شناسهٔ خبر: 63836 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

جمهوری اسلامی در تحریم و تهدید تنومند شد

سید سعید سیدعلایی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهر سازی گفت: جمهوری اسلامی که همواره مورد تهدید و تحریم دشمنان قرار داشته هر روز تنومندتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا سعید سیدعلایی روز شنبه در آیین معارفه مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان در سالن اجتماعات این نهاد افزود: در این مدت چهل سال توطئه های مختلفی برای ساقط کردن نظام، تحمیل جنگ هشت ساله، تحریم های بسیار و شهادت ۱۷ هزار نفر به شیوه ترور صورت گرفته است.

وی بر ضرورت انعکاس همه جانبه دستاوردهای کشور در حوزه های مختلف در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تاکید کردو یادآور شد : این وزارتخانه در حوزه اصلاح ساختار و کاهش تصدی در بخش های مختلف قدم های مثبت و سازنده ای برداشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهر سازی بیان کرد: از جمله این اصلاحات می توان به اصلاح نظام اداری اشاره کرد که در دور دوم از سال ۹۷ تا ۹۹ به تصویب شورای عالی اداری رسیده است.

به گفته سیدعلایی این برنامه در قالب ۱۰ محور در بخش های ستادی، سازمان ها، شرکت های تابعه و ادارت کل استانی این وزارتخانه دنبال می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : با وحدت و مدیریت واحدی که در مجموعه سازمان های این وزارتخانه از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای وجود دارد به افزایش راندمان کار منجر خواهد شد.

سید علایی سند جامع نیروی انسانی را از اقدامات مدیریت سرمایه انسانی برشمرد و گفت: در این راستا در دور اول مجوز پذیرش و بکارگیری برای حدود ۳۰۰ نفر از سازمان اداری و استخدامی گرفته شده که از اول اسفند مشغول به کار می شوند.

وی یادآور شد: همچنین طرح شناسایی شایستگی ها و ارتقای سرمایه انسانی از دیگر اقدامات مهم و موثر این وزارتخانه است که به تازگی آغاز شده است.

این مسوول وزارت راه و شهرسازی هدف از اجرای این طرح را ارتقای پایدار مدیران و نیروها در راستای اهداف و سیاست های این وزارتخانه برشمرد و گفت: با این اقدام بانک اطلاعاتی کاملی از استعدادهای سازمانی، دانش مهارتی و تخصصی نیروهایی که شایستگی ارتقا به پست های مدیریتی بالاتر را دارند، شناسایی و تکمیل می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی بیان کرد : تاکنون یکهزار نفر از کارشناسان سازمان ها و شرکت های تابعه این وزارتخانه برای بررسی وضعیت خود به لحاظ شایستگی در این طرح شرکت کرده اند که مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی اصفهان را با وسعت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع و داشتن چهار هزار کیلومتر مربع راه اصلی، فرعی، آزاد راه، بزرگراه و کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق، استانی مهم در امر حمل و نقل کشور برشمرد.
سید علایی یادآور شد: در مدت سه سال و نیم گذشته اقدامات بسیار مهمی در حوزه راه و شهرسازی در اصفهان صورت گرفته است.

وی از مدیرکل جدید راه و شهرسازی اصفهان خواست تا با مدیریت جهادی و فعالیت های شبانه روزی بتواند گام های سازنده و موثری در بخش های مختلف بردارد.

در این مراسم حمیدرضا امیرخانی با حکم وزیر به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان منصوب و از خدمات حجت‌الله غلامی مدیرکل سابق این نهاد قدردانی شد.

اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یک‌هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

نظر شما