شناسهٔ خبر: 63883 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل خبر داد:

فعالیت ۶۴ سامانه ترددشمار در اردبیل/سامانه‌های ثبت تخلف از عوامل بازدارنده تلفات جاده‌ای است

سامانه ثبت تخلف  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه فعالیت ۶۴ سامانه تردد شمار در استان فعال است، گفت: نصب سامانه‌های جدید ثبت تخلفات یکی از عوامل مهم بازدارنده تلفات جاده‌ای است.

​به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر آشوری، مدیرکل مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: استان اردبیل در حوزه سیستم حمل و نقل هوشمند جاده‌ای و نصب دوربین‌های نظارت تصویری جزو ۵ استان برتر کشور است.

وی در جلسه هوشمندسازی جاده‌های این استان گفت: در کل کشور یک هزار و ۲۵۰ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نصب شده است.

آشوری افزود: برای توسعه دوربین‌های تخلفات عبور و مرور ۲ هزار سامانه جدید در کشور بزودی عقد قرار قرار داد خواهد شد که تلاش می‌کنیم با توجه به وضعیت راه، ترافیک، تصادفات و تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی نصب خواهد شد و به استان اردبیل نیز سهمیه خوبی تعلق می‌گیرد.

در این جلسه که مدیران کل دفتر فنی و بحـران استانداری اردبیل نیز حضور داشتند، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با قابلیت ثبت پلاک خودروها درحال بهره برداری است، گفت: مکان‌یابی ۲۴ مورد دیگر نیز برای نصب در محورهای اردبیل – پارس آباد و اردبیل –  سـرچم درحال انجام است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، رحمتی فعالیت ۶۴ سامانه تردد شماری برخط را یادآور شد و گفت: با نصب سامانه‌های جدید ثبت تخلفات که یکی از عوامل مهم بازدارنده در تلفات جاده‌ای است، شاهد کاهش تصادفات باشیم/.

نظر شما