شناسهٔ خبر: 6392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راه و شهرسازی کردستان خبر داد

اقدامات گسترده ایمن‌سازی در محورهای اصلی استان

ايمن‌سازي و بهسازي جاده به منظور ارتقای ایمنی راه های کردستان اقدامات گسترده ای در این خصوص در محورهای اصلی جاد ه های استان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان کردستان، محمد صادق وجدی در این بار ه گفت : با توجه به اهمیت موضوع  ايمني جاده ها ، در خصوص نصب تابلو وتهيه ساير علايم ايمني در استان ها كارهاي بسياري شده است كه از جمله مي توان به تهيه و نصب علايم اخطاري ، انتظامي و اطلاعاتي در سطح راههاي استان و استفاده از علايمي مانند بال كبوتري ، چشم گربه اي و نصب سرعت گير اشاره كرد. در مواردي  هم كه علايم گذشته مشكل داشتند و نياز به تعويض بود اقدام به تعويض اين علايم شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان كردستان با اشاره به نقش نقاط پر حادثه در بروز سوانح رانندگي تاكيد كرد: از سال گذشته تا   تاكنون  نقطه پر حاثه شناسايي ، آشكار سازي و ايمن سازي شده است.

وجدی ضمن اظهار اميدواري براي داشتن سالی امن در جاده هاي استان افزود :سال گذشته  بالغ بر۴۳ميليارد ريال  برا ي این حجم عملیات ايمن سازي هزينه شده و اين روند ايمن سازي امسال نیز ادامه خواهد داشت. این اقدامات باعث شد تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال۹۲ شاهد کاهش تلفات باشیم.

  اجراي خط كشي سرد  نيز از ساير مواردي است که  در را ه هاي استان  به طول یک هزار و ۷۳۰ كيلومتر انجام شده است.  همچنين اجراي خط نوشته به طول ۶ هزار متر مربع صورت گرفته است  که برای ايمن سازي جاده هاي استان همچنين   ۹ هزار و ۱۸۱ کیلومتر   حفاظ گارد ريل جدید نصب  و حدود۳كيلومتر  گارد ريل آسیب دیده نیز بازسازی شده است.

نظر شما