شناسهٔ خبر: 63946 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان اصفهان

آزمون نظام مهندسی آزمون ورود به حرفه مهندسان در استان اصفهان روزهای پنجشنبه 11 و جمعه 12 بهمن ماه در حوزه های اصفهان( دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان) و شهرستان کاشان( دانشگاه دولتی کاشان) برگزار می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان اصفهان، این آزمون در رشته های هفتگانه ساختمان شامل معماری ، عمران ،تاسیسات برقی ، تاسیسات مکانیکی، ترافیک، شهرسازی و نقشه برداری ویژه مهندسان و به جز رشته ترافیک برای کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی در حوزه های اصفهان( دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان) و شهرستان کاشان( دانشگاه دولتی کاشان) برگزار می شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان گفت : آزمون ورود به حرفه مهندسان در اردیبهشت ماه سال جاری نیز همچون نوبت قبل در دو حوزه اصفهان و شهرستان کاشان برگزار شد که با توجه به استقبال خوب هم استانی های کاشانی و اجرای با کیفیت و موفق آزمون، این بار نیز همزمان با اصفهان در دانشگاه دولتی کاشان هم، شاهد اجرای آزمون می باشیم.

حمیدرضا امیرخانی عنوان داشت: در نوبت بهمن ماه جاری، بر خلاف نوبت پیشین، آزمون ورود به حرفه کاردانهای فنی ساختمان و تعیین صلاحیت حرفه ای معماران تجربی نیز برگزار می گردد و تعداد داوطلبان شرکت در آزمون بهمن ماه جاری در رشته های هفتگانه ساختمان حدود 8000 نفر می باشد که به نسبت دوره گذشته 300 نفر افزایش یافته است.

همچنین رییس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان این اداره کل ابراز داشت: لازم است به اطلاع داوطلبان رسانده شود که ارایه کارت ورود به آزمون به همراه یک عدد کارت شناسایی معتبر الزامی بوده و ضمن جزوه باز بودن آزمون، استفاده از رایانه شخصی، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی، میز  نور، شیشه، کاربن و سایر وسایل مشابه ممنوع می باشد.

عبدالرضا لقمانی همچنین اشاره کرد نتایج آزمون طی ماههای آینده به اطلاع متقاضیان می رسد و افرادی که حداقل نصاب تعیین شده توسط وزارت راه وشهرسازی با 50 درصد نمره قبولی را کسب کنند وارد حرفه نظام مهندسی می شوند و پروانه اشتغال به کار مهندسی را دریافت می کنند.