شناسهٔ خبر: 63957 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نشست مشاور وزیر راه و شهرسازی با معاون قضایی دادستانی کل کشور

حوادث جاده‌ای در محور چالوس-تهران بررسی شد/برخورد قاطعانه با عوامل ساخت و سازهای غیر مجاز

دیدار مشاور وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که دیداری با حضور معاون حقوقی وزارت راه و شهرسازی با معاون قضایی دادستانی کل کشور داشته است بر ضرورت برخورد قاطعانه با عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز تاکید کرد و از بررسی حوادث جاده ای در محور چالوس- تهران در نشستی دیگر با مسئولان مرتبط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز گذشته (نهم بهمن ماه) جلسه رسیدگی به حوادث جاده‌ای در محور چالوس-تهران  در رابطه با بررسی عوامل طبیعی و غیرطبیعی که موجب لغزندگی جاده‌ها می‌شود و رفع موانع موجود در حریم جاده و تونل ها، با حضور مشاور معاون قضایی دادستان کل کشور، مشاور وزیر و رییس کارگروه راه و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ،مدیرکل توسعه ایمنی راه و حریم استان البرز، جانشین پلیس راه البرز ،معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان البرز و سایر نمایندگان ذیربط در دفتر شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی تشکیل شد.

در این جلسه حسین معصوم، مشاور وزیر و رییس کارگروه راه و شهرسازی با ذکر این نکته که هدف کارگروه راه و شهرسازی هم‌افزایی بیشتر و از بین بردن تقابل‌ها است، در رابطه با بحث لغزندگی جاده در محور چالوس عنوان کرد: حوادث پیش آمده بر اثر لغزندگی‌ها باید از سوی مراجع خاص مورد بررسی قرار گیرد.

معصوم با اشاره به تخلفات صورت گرفته و ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم جاده، به لزوم حفظ اراضی مذکور که دارای ارزش زیست محیطی و توریستی است تاکید و خاطر نشان کرد باید اقدامات لازم صورت پذیرد.

اعضاء جلسه نقطه نظرات کارشناسی و فنی خود را نسبت به مشکلات جاده چالوس از جمله نوع آسفالت  ،سرعت غیر مجاز، حجم تردد در مسیر و مشکلات دیگری که در حریم جاده وجود دارد مطرح کردند.

به گزارش سایت شورای حفظ حقوق بیت‌المال، همچنین چگونگی حل معضلات جاده ای  ،ساماندهی یدک کش های امدادی و بازرسی آن‌ها،  افزایش تجهیزات و دوربین‌ها و تقویت نظارت پلیس و راهداری در دستور کار قرار گرفت.

دیدار معاون حقوقی وزارت راه و شهرسازی و مشاور وزیر راه و شهرسازی با معاون قضایی دادستانی کل کشور

به منظور هماهنگی و تبادل نظر و تسریع در تصمیمات ،اقدامات و سیاست های تدوینی وزارت راه و شهرسازی با دستگاه قضایی، در روز دوشنبه، جلسه ای با حضورحشمتی  معاون قضایی دادستان کل کشور،کفاش معاون حقوقی، امور مجلس و استانهای وزارت راه و شهرسازی و معصوم مشاور وزیر و نماینده تام الاختیار در شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی تشکیل شد. در این جلسه،  تصمیماتی در راستای حفظ و صیانت از حقوق بیت المال و پیشگیری از تصرفات غیر قانونی اراضی ملی و دولتی و برخورد قاطعانه با عوامل ساخت و سازهای غیر مجاز اتخاذ شد.