شناسهٔ خبر: 64042 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد:

واگذاری و تحویل ۴ هزار و ۳۹۵ واحد مسکن مهر در ایرانشهر/ بهسازی و آسفالت ۵۰ کیلومتر راه روستایی در ۳ سال اخیر

ابراهیم جاوشیری مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۳۹۵ واحد مسکن مهر در جنوب سیستان و بلوچستان به متقاضیان تحویل داده شده است، گفت: بهسازی و آسفالت ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی ایرانشهر در ۳ سال اخیر به پایان رسیده است.

ابراهیم جاوشیری، مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر (جنوب اسیستان و بلوچستان) درباره آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن مهر و راه روستایی جنوب استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در مجموع ۳۶ پروژه قابل افتتاح راهسازی و مسکن با هزینه ۸۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در ایام اخیر داریم که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی افزود: از ۴ هزار و ۷۶۷ واحد مسکن مهر، ۴ هزار و ۳۹۵ واحد تحویل داده شده است و بقیه دارای پاره‌ای مسایل اداری و قضایی هستند.

جاوشیری درباره وضعیت راه‌های روستایی جنوب استان نیز گفت: در مجموع در جنوب استان ۸ هزار و ۶۲۲ کیلومتر راه روستایی وجود دارد و از این مقدار ۳ هزار و ۲۵۰ کیلومتر آسفالت، ۵۸۱ کیلومتر شوسه و ۴ هزار و ۹۱۱ کیلومتر راه خاکی است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایرانشهر با اشاره به اختلاف در شاخص کشوری راه روستایی با استان توضیح داد: در حوزه توسعه راه‌های روستایی عدد میانگین شاخص کشوری ۵۲ است، ولی در ایرانشهر ۳۲ درصد نسبت به شاخص کشور اختلاف وجود دارد.

وی افزود: از سال ۹۴ تاکنون ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در ایرانشهر بهسازی و آسفالت شده است و در مجموع در کل حوزه راه روستایی تقریبا قراردادی بالغ بر  ۲۰۰ میلیارد تومان وجود دارد، این در حالی است که طلب و بدهی پیمانکاران به دلیل کمبود اعتبارات تاکنون به ۷۸ میلیارد تومان رسیده است.  

به گفته این مدیر استانی، روکش آسفالت راه روستایی کوچک، اسپک، چانف و راه روستایی شیرآباد در هفته‌های آینده قابل بهره برداری است./ 

نظر شما