شناسهٔ خبر: 64083 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون مسافری راه آهن اعلام کرد:

آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی در ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه

میر حسن موسوی معاون مسافری شرکت راه‌آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای پیک سفرهای نوروزی ۹۸ در تاریخ ۱۶ و ۱۷ بهمن امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرحسن موسوی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: پیش فروش بلیت قطارهای ایام پیک نوروزی ۹۸ در تاریخ ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه سال جاری در حالی آغاز می‌شود که در تاریخ شانزدهم بهمن‌ماه ۵۰ درصد بلیت‌ها به صورت اینترنتی در سه مرحله به فروش می‌رسد.

وی افزود: در ساعت ۷ صبح روز شانزدهم، بلیت تمام مسیرها به استثنای مشهد، در ساعت ۱۲ تمام مسیرها به مشهد به استثنای مسیر تهران-مشهد و ساعت ۱۷ فقط بلیت قطارهای مسیر تهران-مشهد به فروش می‌رسد.

معاون مسافری راه‌آهن در ادامه بیان داشت، رور هفدهم بهمن‌ماه نیز بلیت قطارهای پیک سفرهای نوروزی ۹۸ از ساعت ۸ صبح در ۱۸۰۰ مرکز مجاز فروش بلیت عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ دو میلیون و ۱۰ هزار نفر صندلی، ظرفیت ایجاد شده است، گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

موسوی با اشاره به عدم افزایش قیمت بلیت قطار از سال ۹۴ تا تیرماه ۹۷ تصریح کرد: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی قیمت بلیت قطارها در تیرماه سال جاری، هیچگونه افزایش قیمتی برای پیش‌فروش بلیت قطارهای پیک نوروز ۹۸ در نظر کرفته نشده است.

معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی قطارهای مسافری بیان داشت: با اجرای این طرح قطارهای ۴ تخته در کلاس‌های ۵، ۴ و ۳ ستاره، قطارهای اتوبوسی در کلاس‌های ۴ و ۲ ستاره، قطارهای ۶ تخته در کلاس‌های ۳ و ۲ ستاره رتبه بندی شده‌اند و مسافران زین‌پس می‌توانند در زمان تهیه بلیت از کیفیت و رتبه قطارها مطلع شوند.

موسوی یادآور شد: برای نوروز ۹۸ تمامی سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه‌ها و ایستگاه‌های مسافری مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه از بهره‌برداری مسیرهای کرمانشاه-مشهد، رشت-قزوین، رشت-مشهد، ارومیه-تهران و ارومیه-مشهد برای سفرهای نوروزی ۹۸ خبر داد و گفت: شهروندان برای نوروز امسال می‌توانند به روش کانکتی اقدام به تهیه بلیت از یک مبدا به مقاصد مختلف کنند.

این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن اعلام کرد: امسال ۶۷ واگن بازسازی و نوسازی شده در دست بهره‌برداری قرار گرفته که شامل ۶ رام ریل باس، و ۲۶ سالن قطارهای ۴ تخته می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: برای ایام پیک نوروزی پیش رو، ۵ هزار و ۱۷۰ رام قطار حومه‌ای و بین شهری در نظر گرفته شده است.

معاون مسافری راه‌آهن در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تغییر زمان سیر حرکت قطار در مسیرهای جدید الاحداث، اظهار داشت: صبح امروز جلسه‌ای با مسئولان مربوطه در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل برگزار و مقرر شد تمامی موارد فی‌مابین در خصوص خطوط قزوین-رشت، کرمانشاه و ارومیه تا قبل از ۲۰ اسفندماه برطرف شود تا بتوانیم در این مسیرها سیر قطار از هر ۴ روز یک بار به یک روز در میان ارتقا یابد.

 

نظر شما