شناسهٔ خبر: 64146 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در دهه فجر صورت می‌گیرد

بهره برداری از۵طرح و آعازعملیات اجرایی ۱۲ پروژه در همدان

جلسه همدان مدیرکل راه و شهرسازی همدان از به بهره برداری رسيدن ۵طرح و آغاز عمليات اجرايی۱۲پروژه در استان خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حسن ربانی ارشد گفت: همزمان با فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب و ایام الله دهه فجر پنج طرح راه و شهرسازی در این استان بهره برداری و عملیات اجرایی ۱۲ طرح دیگر آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان ۸۶ تختخوابی برکت آیت الله بهاری با ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار بهره برداری می شود.

وی افزود: این بیمارستان در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع و زیربنای هشت هزار و ۸۲۰ متر مربع آماده بهره برداری است.

ربانی ارشد ادامه داد: بهره برداری از راه روستایی چهار روستای مبارکین، باقرآباد، ترمیانک و گلستان درجزین در شهرستان های فامنین، تویسرکان و رزن از دیگر طرح های قابل بهره برداری در دهه فجر است.

وی بیان کرد: همزمان با بهره برداری از این طرح ها عملیات اجرایی ۱۲ طرح نیز با اعتبار اولیه ۶۳۰ میلیارد ریال آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه بهسازی و مرمت بازار تاریخی نهاوند با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال یکی از مهم ترین طرح هایی است که عملیات اجرایی آن آغاز می شود افزود: آغاز عملیات اجرایی بهسازی و توسعه راه های همدان- قهاوند- کمیجان، نهاوند - فیروزان و قطعه چهارم تویسرکان - کنگاور از دیگر طرح های مهم قابل بهره برداری است.

ربانی ارشد گفت: در چهل سال گذشته ۲ هزار و ۷۲۴ کیلومتر راه روستایی در استان همدان اجرا شده که ۱۸۲ کیلومتر آن از آغاز دولت یازدهم ساخته شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تا پایان آذر ماه امسال نزدیک به ۶۲۵ کیلومتر بزرگراه و ۸۵ کیلومتر آزاد راه در استان به بهره برداری رسیده است.

ربانی ارشد تاکید کرد: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۵۰ خانوار از راه آسفالت شده بهره می برند و ۹۹.۴۴ درصد از جمعیت کل روستا های استان آسفالته هستند.

وی ادامه داد: ساخت بزرگراه های همدان - سنندج، همدان - کرمانشاه، همدان - ملایر، ملایر - توره، همدان - رزن - تاکستان و همچنین آزادراه ساوه تهران از طرح های مهم این اداره کل در چهل سالگی انقلاب اسلامی محسوب می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان افزود: ساخت سه بیمارستان بعثت همدان، شهید قدوسی نهاوند و بیمارستان بهار از دیگر طرح های مهم عمرانی استان است.

وی ادامه داد: از ۲۹ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن مهر تعهد شده، ۲۸ هزار واحد آماده و تحویل متقاضیان شده است.

ربانی ارشد تاکید کرد: ۹۵ محله هدف بازآفرینی در استان مصوب شده است و به نوبت عملیات بازسازی آنها انجام می شود.

همدان شهر پرتراکم کشور

وی با تاکید بر اینکه همدان از شهرهای پرتراکم کشور محسوب می شود اظهار داشت: جمعیت در شهر همدان بسیار متراکم است و باید به صورت پیوسته این شهر گسترش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان عنوان کرد: باید با حفظ باغ ها و زمین های مستعد کشاورزی و همچنین مشاوره کارشناسی شهر همدان بزرگ شود.

وی با اشاره به اینکه گرانی مسکن برگرفته از اقتصاد کلان کشور است گفت: نبود صنایع قابل سرمایه گذاری و سرمایه گذاری در مسکن و بالا بودن قیمت زمین موجب افزایش قیمت مسکن در همدان شده است.

ربانی ارشد تاکید کرد: طبق برنامه جامع باید سه هزار مسکن مصرفی در همدان ساخته شود.

وی با بیان اینکه ساخت «شهر جدید حورا» در اولویت قرار ندارد ادامه داد: به دلیل اینکه شهر باید پیوسته توسعه یابد در حال حاضر توسعه شهر همدان و اجرای طرج جامع شهری در اولویت قرار گرفته است.

گفتنی است در این جلسه از زحمات آقای رضا معصومی تقدیر و آقای جلال جلیلی به عنوان سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل معرفی شد.

نظر شما