شناسهٔ خبر: 64147 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير كل پدافند غير عامل سازمان بنادر تأكيد كرد؛

ضرورت تأمين بخشی از غلات مورد نياز كشور از طريق بنادر شمالی

جلسه نوشهر مدیر کل مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت تأمین بخشی از غلات مورد نیاز کشور از طریق بنادرشمالی تاکیدکرد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، مدیر کل مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت تأمین بخشی از غلات مورد نیاز کشور از طریق بنادرشمالی تاکیدکرد.                               

چنگیز جوادپور در نشست ستاد اجرایی مدیریت بحران،پدافند غیر عامل و HSE این اداره کل که در بندر نوشهر برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۱۵درصد از غلات کشور در استان های شمالی و دیگر استان های همجوار مصرف می شود؛ ضروری است در راستای لحاظ نمودن الزامات پدافند غیر عامل،بخشی از غلات مورد نیاز از طریق بنادر شمالی وارد کشور شود.

وی با بیان اینکه بنادر یکی از مهمترین حلقه های زنجیره تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز کشور است خاطر نشان کرد : باید با حساسیت و جدیت بیشتر نسبت به ارائه هر چه بهتر خدمات دریایی و بندری در بنادر شمالی و جنوبی تلاش کنیم.

جواد پور با ابراز خرسندی از در دست ساخت بودن درمانگاه در بندر نوشهر گفت: ساماندهی درمانگاه ها و مراکز طب کار در بنادر کشور با توجه به اشتغال به کار فراوان نیروی انسانی در بخش های مختلف بنادر، در دستور کار اداره کل مدیریت بحران،پدافند غیر عامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

وی احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی برق در بندر نوشهر را اقدامی خوب برای تأمین برق مورد نیاز تأسیسات بندری به ویژه در شرایط بحرانی و در راستای سیاست های پدافند غیر عامل بر شمرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نیز طی سخنانی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد کمیته مدیریت بحران،پدافند غیر عامل و HSE در بندر نوشهر، ساماندهی پدافند عامل و HSE در بنادر کار مهمی بود که خوشبختانه با اقدامات و دستورالعمل های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی محقق شد و این امر زمینه ساز رفع کمبود ها و چالش های موجود در این بخش خواهد شد

وی همچنین برخورداری از نیروی انسانی مناسب ،تجهیزات و ساختار مناسب را از ضرورت های اجرایی شدن سیاست های  سازمان بنادر و دریانوردی در این بخش عنوان کرد.

انزان پور یادآور شد : در زمینه ورود بخشی از غلات مورد نیاز کشور از طریق بندر نوشهر و دیگر بنادر شمالی پیگیری های لازم انجام شده است و امیدواریم با تحقق این امر شاهد رونق بیش از پیش بنادر شمالی باشیم.

نظر شما