شناسهٔ خبر: 64177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر هرمزگان اعلام کرد:

رکورد بی‌سابقه در مهندسی بنادر كشور ثبت شد/ نصب ۳۶ ساعته پیشرفته‌ترین ضربه‌گیرها در اسکله ۲۰ بندر شهید رجایی/ نسل سومی شدن بندر با تکیه بر توان متخصصان ایرانی

بندر هرمزگان مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از نصب ۱۶ عدد ضربه گیر پیشرفته در اسکله شماره بیست بزرگترین بندر تجاری ایران طی دوره زمانی كمتر از ۳۶ ساعت به همت و توان متخصصان ایرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مدیراین اداره کل از نصب ۱۶ عدد ضربه گیر پیشرفته در اسکله شماره بیست بزرگترین بندر تجاری ایران طی دوره زمانی كمتر از ۳۶ ساعت به همت و توان متخصصان ایرانی خبر داد.

 "اله مراد عفیفی پور" ضمن ارایه جزییاتی بیشتر در این رابطه اظهار داشت: همزمان با آغاز جشن های چهل سالگي انقلاب اسلامی و در يك اقدام بي سابقه در سطح بنادر كشور، ۱۶ عدد فندر(ضربه گیر) و فرانتال فريم (سازه ای فلزی که فندر بر روی آن نصب می شود) پس از اتمام عمليات تعميرات و نوسازي پيشاني، عرشه و كانال دفع آبهاي سطحي، در اسكله شماره ۲۰ بندر شهيد رجايي نصب شد.

وی ادامه داد: این اقدام مهم با تلاش شبانه روزي و استفاده از توان فني متخصصان ایرانی در كمتر از ۳۶ ساعت صورت گرفته است که به لحاظ زمانی یک رکورد مهندسی قابل توجه در سطح بنادر کشور محسوب می شود.

عفیفی پور خاطرنشان کرد: همچنين در صورت فراهم شدن شرايط مناسب جزر و مد دريا، ۸ عدد فندر ديگر نیز تا ۴۸ ساعت آينده در این اسکله نصب خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نوع فندرهاي مورد استفاده در این پروژه را از نوع سوپِرسل SUC ۱۲۵۰ عنوان کرد که به عنوان آخرين نسل فندرهاي پيشرفته با استانداردهاي معتبر جهاني شناخته می شود.

وی اضافه کرد: با اتمام این پروژه و فراهم شدن امكان پهلوگيري كشتي هاي سوپر پست پاناماكس (نسل هفتم)، گام ديگري در جهت پيوستن بندر شهيد رجايي به بنادر نسل سوم برداشته خواهد شد.

این مقام مسئول افزایش میزان تخلیه و بارگیری بندر، ارتقای ضریب ایمنی، پهلوگیری آسان شناورها و خدمات دهی مناسب به کشتی ها در شهید رجایی را از مهمترین اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

وی بیان کرد: این پروژه بخشی از طرح تعميرات اساسی اسكله ٢٠ مجتمع بندري شهيد رجايي است که با بهره گيري از آخرين فن آوري توليد بتن و با در نظر گرفتن شرايط آب و هوايي خليج فارس عملیاتی شده است.

عفیفی پور تصریح کرد: در راستای اجرای این پروژه، اصلاح نشمينگاه و تعويض فندرهاي اسكله هاي ۱۶ تا ۱۹ بندر شهيد رجايي نيز به انجام خواهد رسيد و تعداد ضربه گیرهای این اسکله ها به ٩٦ عدد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد فندر و فرانتال فريم هاي اسكله ۲۰ این بندر را ۲۶ عدد اعلام کرد که با احتساب ضربه گیرهای اسكله هاي ۱۶ تا ۱۹، مجموع آنها به ۱۲۲ عدد می رسد.

این مقام مسئول در پایان اظهار داشت: اجرای این پروژه برای ۱۲۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰ نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است .

نظر شما