شناسهٔ خبر: 64204 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

پایان هفته بارانی و برفی برای پایتخت/ روند افزایش دما طی دو روز آینده در بیشتر مناطق کشور

آب و هوا براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز در اغلب مناطق کشور آسمان آفتابی و جوی آرام حاکم خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و همچنین براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروزدر اغلب مناطق کشور آسمان آفتابی و جوی آرام حاکم خواهد بود.

فردا پنجشنبه جوی آرام را در اکثر مناطق کشور شاهد خواهیم بود و از اواخر وقت این روز با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب، ابتدا این مناطق را تحت تاثیر قرار داده و در روز جمعه گستره آن استان‌های واقع در نوار غربی، سواحل غربی دریای خزر و همچنین دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران را در برخواهد گرفت.

طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک می‌شود.

همچنین طی دو روز آینده روند افزایش نسبی دما در قالب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود و امروز تنگه هرمز و دریای عمان و فردا پنجشنبه و جمعه دریای عمان مواج است.

تهران امروز با تجربه بیشینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر و کمینه دمای صفر آسمانی صاف را تجربه خواهد کرد و فردا صبح برای پایتخت هوای صاف و از بعدازظهر افزایش ابر را شاهد خواهیم بود. برای فردا بیشینه دمای تهران ۱۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است و این انتظار وجود دارد که کمینه دما در ابتدای روز ۲ درجه بالای صفر باشد.

همچنین این شرایط برای تهران در روز جمعه تغییر خواهد کرد و برای آن آسمانی ابری و در بعضی ساعات بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

گرم ترین مرکز استان امروز بندرعباس با دمای ۲۳ درجه بالای صفر و سردترین مرکز صبح چهارشنبه همدان با دمای ۱۰ درجه زیر صفر پیش بینی شده است.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان‌های کشور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما