شناسهٔ خبر: 64258 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد

کلنگ ساخت باند دوم بزرگراه زاهدان- خاش به زمین زده شد

وزیر-سیستان عملیات ساخت قطعه یک باند دوم بزرگراه زاهدان - خاش به طول ۱۹ کیلومتر عصر امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان، نمایندگان برخی شهرستان‌های استان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم به زمین زدن کلنگ ساخت باند دوم بزرگراه زاهدان- خاش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به بار ترافیکی سنگین در مسیر زاهدان - خاش و توجه به کریدور شمال به جنوب سیستان و بلوچستان که از طرح‌های مهم این استان است، عملیات ساخت باند دوم این بزرگراه در دست اجرا قرار گرفت.

اسلامی در ادامه با تأکید براینکه ساخت مسیر بزرگراه تا چابهار در اولویت احداث این پروژه است گفت: درحال حاضر بخشی از پروژه ساخته، بخشی در حال اجرا و بخشی دیگر در دست مطالعه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه مذکور علاوه بر عملیات احداث راه آهن زاهدان که هم اکنون به صورت فعال در دست اجرا قرار دارد بخشی از پروژه کریدور شمال به جنوب را شکل داده و در تکمیل این کریدور نقش چشمگیری ایفا خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بزرگراه زاهدان - خاش یک جاده ترانزیتی در منطقه محسوب می شود گفت: بزرگراه زاهدان – خاش به عنوان جاده شمال – جنوبی استان محسوب شده و محور ارتباطی بین شهرهای سراوانان، خاش و چابهار نیز به شمار می رود.

اسلامی با تأکید براینکه ساخت باند دوم بزرگراه زاهدان – خاش به دلیل ترافیک بالای این منطقه امری ضروری محسوب می شود گفت: این پروژه برای دولت نیز در اولویت قرار داشته و تلاش داریم با توجه به تعهدات پیمانکار هرچه سریعتر عملیات اجرایی آن را آغاز و شاهد پیشرفت روز به روز آن باشیم.

وزیر راه و شهرسازی در این خصوص با تأکید براینکه این مسیر باید از زاهدان تا قائن و به خصوص نهبندان نیز ادامه پیدا کند گفت: نکته مهم آن است که منابع ما در این حوزه محدود بوده و ما سعی داریم تا پروژه های اولویت دار را با همین منابع محدود هر چه سریعتر به نتیجه برسانیم.

اسلامی در ادامه سخنان خود استفاده از سرمایه بخش خصوصی را یکی دیگر از راهکارهای مهم پشیبرد پروژه دانست و گفت: بهره مندی از مشارکت بخش خصوصی در این حوزه و تأمین منابع پروژه های اولویت دار در این بخش برای ما از اهمیت بالایی برخوردار بوده و ضرورت دارد تا انجام شود./

نظر شما