شناسهٔ خبر: 64263 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور اسلامی در استان مرکزی انجام شد

افتتاح ۱۰ کیلومتر دیگر از تقاطع اراک- فرمهین/ کاهش نرخ تصادفات و کاهش زمان سفر میسر می‌شود

بازدید وزیر-استان مرکزی با حضور وزیر راه و شهرسازی بخشی از بزرگراه اراک - فرمهین و نیز ۱۴ پروژه روشنایی در جاده‌های استان مرکزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  ۱۰ کیلومتر از پروژه احداث باند دوم محور اراک-سرمهین و همچنین پروژه احداث تقاطع غیرهم‌سطح محور اراک-فرمهین به همراه احداث روشنایی ۴.۵ کیلومتر از این محور امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

احداث باند دوم محور اراک-فرمهین به طول ۴۲ کیلومتر بخشی از کریدور بزرگراهی اراک –فرمهین، خمجین -قهاوند بوده و ارتباط بین مراکز صنعتی و استان‌های قم  و مرکزی به همدان را برقرار می‌کند. این پروژه از سال ۸۴ آغاز شد و علیرغم مشکلات عدیده جهت تملک و تحصیل اراضی با توجه به وضعیت اعتبارات تا سال گذشته حدود ۲۸ کیلومتر آن احداث شد و به بهره‌برداری رسید.

در سال جاری نیز در برنامه بازدید امروز  ۱۰ کیلومتر دیگر این محور حد فاصل کیلومترهای ۲۰ تا ۳۰ با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.  

گفتنی است بهره‌برداری از این جاده در کاهش نرخ تصادفات و کاهش زمان سفر، تسریع در ترافیک عبوری و همچنین ایمنی این محور تاثیر بسزایی دارد که همزمان با تقاطع غیرهم‌سطح فرمهین که با محور کنارگذر شمالی اراک نیز تقاطع دارد، به افتتاح رسید.

اعتبار این دو پروژه ۲۸ میلیارد تومان است.

همچنین بهره‌برداری از روشنایی ۱۴ تقاطع پرتصادف از محورهای استان مرکزی به طول ۱۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال در استان مرکزی از محل اعتبارات ملی و استانی به دست وزیر راه و شهرسازی و با حضور آقازاده استاندار و نمایندگان اراک و فراهان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

این ۱۴ پروژه روشنایی عبارتند از:

۱. بهره‌برداری از پروژه روشنایی محور اراک فرمهین به طول ۴۵۰۰ متر با اعتبار ۱۲ هزار میلیون ریال

۲. بهره‌برداری از پروژه روشنایی پیچ پنجعلی محور اراک توره به طول ۳۲ کیلومتر با اعتبار ۴ هزار میلیون ریال

۳. بهره‌برداری از پروژه روشنایی محور دلیجان-محلات به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۴ هزار میلیون ریال

۴. بهره‌برداری از پروژه روشنایی تقاطع خان‌آباد محور ساوه - بوئین‌زهرا به طول هزار و ۲۰۰ متر با اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال

۵. بهره‌برداری از پروژه روشنایی محور ثابت تهران قدیم به طول یک کیلومتر با اعتبار ۲ هزار میلیون ریال

۶. بهره‌برداری از روشنایی فرنق محور خمین الیگودرز به طول هزارو ۵۰۰ متر با اعتبار دو هزار میلیون ریال

۷. بهره‌برداری از پروژه روشنایی تقاطع محور سلفچگان دلیجان به طول ۷۰۰ متر با اعتبار ۱۲۵۰ میلیون ریال

۸. بهره‌برداری از پروژه روشنایی سه راهی شهراب محور فرمهین آشتیان به طول یک کیلومتر با اعتبار هزار میلیون ریال

۹. بهره‌برداری از روشنایی تقاطع پرندک محور حساب تهران قدیم به طول ۷۰۰ متر با اعتبار هزار میلیون ریال

۱۰. بهره‌برداری از پروژه روشنایی تقاطع ازنوجان محور خمین محلات به طول ۷۰۰ متر با اعتبار هزار میلیون ریال

۱۱. بهره‌برداری از پروژه روشنایی پیچ حادثه‌خیز محمودآباد محورآشتیان- راهجرد به طول ۷۰۰ متر با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال از محل صرفه‌جویی اعتبارات نگهداری روشنایی راه‌ها

۱۲.  بهره‌برداری از پروژه روشنایی تقاطع شیرین آباد محور فرمهین به طول ۵۰۰ متر با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال از محل صرفه‌جویی اعتبارات نگهداری روشنایی راه‌ها

۱۳ . بهره‌برداری از پروژه روشنایی تقاطع عنبرته محور اراک ازنا با نسب ۵ پایه روشنایی با اعتبار ۲۵۰ میلیون ریال از محل صرفه‌جویی اعتبارات نگهداری روشنایی راه‌ها

۱۴. بهره‌برداری از پروژه روشنایی گردنه محمد آباد خنداب ملایر به طول ۴۰۰ متر اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال

 

نظر شما