شناسهٔ خبر: 64361 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر خرمشهر/ارائه بسته پیشنهادی به سازمان بنادر برای حمایت از بخش خصوصی در بندر خرمشهر

اسعدی خرمشهر مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ارائه بسته پیشنهادی به سازمان بنادر و دریانوردی برای حمایت از بخش خصوصی که سرمایه گذاری در این بخش را جذاب تر کند خبر داد و گفت: تاکنون بخش خصوصی ۱۷۵ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، مدیر این اداره کل از ارائه بسته پیشنهادی به سازمان بنادر و دریانوردی برای حمایت از بخش خصوصی که سرمایه گذاری در این بخش را جذاب تر کند خبر داد و گفت: تاکنون بخش خصوصی ۱۷۵ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری کرده است.

نورالله اسعدی گفت: حدود ۱۷۵ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بندر خرمشهر سرمایه گذاری شده است که به ایجاد ترمینال کانتینری در زمینی به وسعت۱۵ هکتار و خرید تجهیزات تخلیه و بارگیری مدرن برای  تکمیل زیرساختهای بندر خرمشهر می توان اشاره کرد.

وی افزود: در راستای حمایت از بخش خصوصی و کاهش تعرفه های بندری می توان شرایطی را مهیا کردکه سرمایه گذاران بخش خصوصی به راحتی در بندر خرمشهر سرمایه گذاری کنند.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر  در ادامه تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور حمایت از بخش خصوصی به تازگی تعرفه بندری را کاهش داده و با این کار حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای سرمایه گذاران آسان کرده است.ما هم می توانیم از سود خود بگذریم تا از بخش خصوصی حمایت کنیم تا این بخش در کنار بخش دولتی قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار وسعت  یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری است که با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در آن فراهم است.

نظر شما