شناسهٔ خبر: 64429 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در سفر مه‌آبادی:

عمليات تطويل باند فرودگاه سقز کليد خورد

فرودگاه سقز در سفر رييس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوايی ايران به کردستان، پروژه تطويل باند و توسعه عوامل پروازی فرودگاه سقز آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، مدير فرودگاه سنندج گفت: در اين سفر كه ۲۳ بهمن و با همراهي غلامحسين باقريان، عضو هيات مديره و معاون عمليات فرودگاهي انجام شد، مه آبادي ضمن بازديد از عمليات احداث ترمينال و ابنيه فرودگاه سقز كه به رشد ۴۵ درصدي رسيده است، كلنگ اجراي پروژه تطويل باند و توسعه عوامل پروازي فرودگاه را به زمين زد.

محسن سيف زاده افزود: قرارداد اجراي پروژه تطويل باند و توسعه عوامل پروازي فرودگاه سقز ماه گذشته به پيمانكار(جهاد نفت استان مركزي) ابلاغ شده و با صرف ۲۳ ميليارد تومان اعتبار تا پايان سال ۹۹ به بهره برداري خواهد رسيد. با اجراي اين طرح ۷۰۰ متر به طول باند فرودگاه سقز افزوده مي شود و به ۲۷۰۰ متر مي رسد.

وي گفت: رحمت اله مه آبادي، رييس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در اين سفر بر انجام به موقع عمليات تطويل باند و اتمام پروژه تا سال ۱۴۰۰ تاكيد كرد.

گفتنی است؛ استاندار کردستان و نماینده مردم شهرستان‎ سقز و معاون عمرانی استاندار در این مراسم حضور داشتند.

پروژه ساخت فرودگاه سقز از مهمترین پروژه های توسعه محور شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در استان کردستان که به زعم کارشناسان صنعت حمل و نقل و صنعت هوانوردی بنا به مجاورت با شهرهای پرجمعیت استان های کردستان و آذربایجان غربی و همچنین مجاورت با کشورهای همسایه و حریم کردستان عراق به عنوان شاه کلید ارتباطی و پل ارتباطی استان کردستان یاد می شود .

نظر شما