شناسهٔ خبر: 64463 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

ابلاغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی به استان همدان

جلسه بازآفريني همدان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با بیان اینکه ۹۵ محله هدف بازآفرینی در استان همدان مصوب شده است، گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی شهری به عنوان اهرم تشویقی شهرداری و دستگاه‌های اجرایی به استان همدان ابلاغ شده است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان, مدیراین اداره کل با بیان اینکه ۹۵ محله هدف بازآفرینی در استان همدان مصوب شده است، گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار بازآفرینی شهری به عنوان اهرم تشویقی شهرداری و دستگاههای اجرایی به استان همدان ابلاغ شده است .

حسن ربانی ارشد در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان همدان، اظهار کرد: استان همدان در محلات فرسوده ۳۰۰۰ مسکن سهمیه دارد که تا کنون ۱۲۰۰ پروانه ساخت توسط شهرداری‌ها صادر شده است.

وی با تأکید بر اینکه انبوه‌سازان در سامانه شرکت بازآفرینی شهری ثبت نام و مجوز تسهیل‌گری یا توسعه‌گری دریافت نمایند و در این طرح مشارکت کنند، تصریح کرد: دولت برای ساخت و ساز در مناطق بازآفرینی یارانه می‌دهد و شهرداری‌ها نیز تخفیف صدور پروانه می‌دهند.

ربانی ارشد با اشاره به پروژه‌های جاری در محلات استان، افزود: در ۲ سال اخیر بیش از ۵ میلیارد تومان پروژه‌ در برخی شهرستانها اجرایی شده و در حال اقدام هستند که قصد داریم در سال آینده همه شهرستانها را دخیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ موافقت‌نامه‌‌هایی برای اجرای پروژه‌های برخی شهرستانها وجود دارد گفت: برای پروژه های ۹۷ در شهر ها از ستادهای بازآفرینی  شهرستان‌ها خواهشمندیم برای فرآیند انتخاب پیمانکار با اداره کل راه و شهرسازی همکاری نمایند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه پروژه‌های پیشنهادی شهرداری‌ها باید پروژه‌های عام‌المنفعه و زودبازده باشد، تصریح کرد: در استان همدان ۵۱ هکتار زمین در محلات بازآفرینی معرفی شده است که  از این میزان ۴۹ هکتار متعلق به راه و شهرسازی است.

وی از دستگاه‌های اجرایی و دولتی خواست تا زمین و املاکی که در محلات هدف بازآفرینی دارند را معرفی کنند و افزود: اعتبارات اهرم تشویقی به شرطی داده خواهد شد که شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی سهم خود را در بازآفرینی محلات بیاورند.

وی یادآور شد: با توجه به بررسی معیارها و شاخص های مختلف از جمله عملکردها، در اعتبار تبصره ۱۸ در همدان ۱۶۰ میلیارد ریال، ملایر ۶۱ میلیارد ریال، نهاوند ۳۵ میلیارد ریال، تویسرکان ۲۹ میلیارد ریال، بهار ۲۲.۵ میلیارد ریال، رزن ۲۱ میلیارد ریال، کبودراهنگ ۲۷ میلیارد ریال، فامنین ۱۶.۵ میلیارد ریال و اسدآباد ۲۲.۵ میلیارد ریال پیشنهاد داده شده است که مورد تصویب ستاد بازآفرینی استان قرار گرفت.

ربانی ارشد از تخصیص قیریارانه‌ای برای محلات بازآفرینی خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته ۱۱۰۰ تن قیریارانه‌ای به شهرداری‌ها اختصاص داده شد و امسال نیز در مرحله اول ۱۰۰۰ تن، مرحله دوم ۴۶۰ تن و مرحله سوم  ۱۶۰۰ تن و در مرحله چهارم  حدود ۱۶۰۰ تن قیریارانه‌ای تخصیص داده شد.

نظر شما