شناسهٔ خبر: 64505 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

عملیات احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور از ابتدای ۹۸ شروع می‌شود/ زمین‌های دولتی به اجرای طرح‌های ساخت مسکن تخصیص می‌یابد/همکاری مشترک سازمان ملی زمین و مسکن با شرکت بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام آغاز همکاری مشترک سازمان ملی زمین و مسکن با شرکت بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکونی از عملیاتی شدن آنها از ابتدای سال ۹۸ خبر داد.

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم برنامه‌های آن سازمان را که در دستور کار قرار دارد، توضیح داد و گفت: همکاری برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در راستای اقدام ملی و دستور دولت، رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در دستور کار سازمان است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این مطلب که از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، ۲۰۰ هزار واحد آن در مجموعه شهرهای‌جدید و ۲۰۰ هزار واحد دیگری توسط بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی و شرکت بازآفرینی شهری احداث می‌شود، افزود: مطالعاتی برای تخصیص زمین ها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت بازآفرینی شهری انجام شده است و در این راستا نیز مقرر شده تا سازمان همکاری‌های لازم را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت بازآفرینی داشته باشد. در این مورد جلسات متعددی نیز برگزار شده است تا کارها به سهل‌ترین شیوه ممکن انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: سازمان ملی زمین و مسکن در مناطقی که زمین در اختیار داشته باشد بر اساس برنامه‌های ابلاغی، زمین را در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شرکت بازآفرینی شهری ایران قرار می‌دهد تا پروژه بازآفرینی شهری ایجاد شود.

نبیان از تشکیل جلسات متعدد با معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و خاطرنشان کرد: جلساتی را با معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم نیازهای بنیاد را در مناطقی که در شهرهای تحت‌مسئولیت بنیاد دارند، شناسایی کنیم.  

این مقام‌مسئول همچنین از مکاتبه سازمان ملی زمین و مسکن با مدیران ۳۴گانه راه و شهرسازی استان‌ها خبر داد و گفت: مکاتباتی نیز با مدیران ۳۴ گانه راه و شهرسازی استان‌ها انجام داده‌ایم تا این هماهنگی بین مجموعه سازمان ملی زمین و مسکن و همینطور راه و شهرسازی برای زمین‌های موردنیازی که در حوزه‌های شهری وجود دارد به وجود بیاید.

وی در ارتباط با آغاز عملیات اجرایی احداث واحدهای مسکونی، اعلام کرد: بر اساس برنامه، هم‌اکنون این موضوعات در مناطق مختلف و در مکان‌های مختلف در حال پیگیری و شناسایی است تا ما بتوانیم همانطور که آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کردند از ابتدای سال ۹۸ این مهم را عملیاتی کنیم. در عین حال در بسیاری از استان‌ها این کار در حال انجام است.

نبیان همچنین در ارتباط با اجرایی و عملیاتی کردن پروژه‌های بازآفرینی شهری از تشکیل جلسات متعدد با مهندس پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خبر داد و گفت: امیدوارم از جلسات مشترک با شرکت بازآفرینی شهری ایران، خروجی مناسبی داشته باشیم.  

وی بخشی از همکاری سازمان ملی زمین و مسکن را با شرکت بازآفرینی شهری توضیح داد و گفت: شرکت بازآفرینی شهری در مناطقی که خود زمین دارد اقدام به اجرای پروژه احداث واحدهای مسکونی با شیوه بازآفرینی شهری خواهد کرد، اما در مناطقی که زمین نداشته باشند سازمان ملی زمین و مسکن نهایت همکاری را می‌کند و زمین‌های تحت اختیار خود را بر اساس ضوابط و ابلاغیه‌ها به اجرای طرح بازآفرینی شهری تخصیص می‌دهد تا سرعت بخشی این امر مهم صورت بگیرد.

نظر شما