شناسهٔ خبر: 64538 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد:

فعالیت سامانه بارشی در شرق و شمال شرق کشور تا اواخر امروز/ کاهش دمای استان های شمالی از روز چهارشنبه

آب و هوا سامانه بارشی که طی روز گذشته در کشور فعال بود امروز تضعیف شده و از اواخر بعدازظهر ار کشور خارج می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و همچنین پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده نگری، سامانه بارشی که طی روز گذشته در کشور فعال بود امروز تضعیف شده و از اواخر بعدازظهر ار کشور خارج می شود.

با این وجود امروز بارش‌هایی را در شرق و شمال شرق کشور شاهد بودیم که در اواخر امروز از شدت آنها کاسته خواهد شد.

در همین مدت در برخی مناطق غرب کشور رگبار پراکنده باران، برخی مناطق شمال غرب بارش خفیف، در سواحل دریای خزر بارش پراکنده، شرق سواحل باران و خراسان شمالی برف و باران، در خراسان رضوی و جنوبی رگبار پراکنده را شاهد هستیم.

در استان هرمزگان و تنگه هرمز، شرق خلیج فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و دریای عمان رگبار باران و رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

فردا دوشنبه در برخی مناطق غرب کشور، رگبار باران رخ خواهد داد و روز سه‌شنبه با عبور سامانه‌ای بارشی و نیز شمالی شدن جریان هوا بر روی دریای خزر، در استان اردبیل بارش برف، سواحل دریای خزر بارش باران و ارتفاعات برف، در استان گلستان باران و برف و استان خراسان شمالی بر، نیمه شمالی استان خراسان رضوی بر، استان خراسان جنوبی و برخی مناطق جنوبی خراسان رضوی برف و باران پیش بینی می‌شود.

قابل ذکر است شدت بارش این سامانه در استان گیلان و غرب مازندران است. در همین روز موجی موجی جنوبی سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد در استان های هرمزگان، استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان می‌شود.

چهارشنبه در شمال شرق کشور افت دما رخ خواهد داد و حدود ۴ تا ۸ درجه نسبت به روزهای پیش سردتر خواهد شد.

خلیج فارس امروز مواج است و فردا دوشنبه مرکز و شرق خلیج فارس و در اواخر وقت تنگه هرمز مواج خواهد بود. برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید را تجربه می کند و بیشینه دمای پایتخت ۹ درجه بالای صفر پیش بینی شد. انتظار می رود شرایط دمایی و جوی برای تهران فردا دوشنبه هم به همین منوال باشد.

دما و شرایط جوی سه روز آینده استان های کشور را می توانید اینجا مشاهده کنید.

نظر شما