شناسهٔ خبر: 64662 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان سمنان خبر داد:

فعال‌سازی ۷ پروژه ایمنی در کریدور جنوبی محور تهران-مشهد به دلیل تصادف‌های منجر به واژگونی

بزرگراه رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان سمنان با اشاره به فعال‌سازی ۷ پروژه ایمنی در کریدور جنوبی محور تهران-مشهد و آمادگی برای انعقاد قرارداد و برگزاری مناقصه‌ها گفت: اهمیت اجرای پروژه‌های ایمنی کریدور جنوبی محور تهران-مشهد به دلیل تصادفاتی است که عمده آنها با واژگونی خودرو به دلایل خستگی و خواب‌آلودگی رخ می‌دهد.

محمد عاشوری، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان سمنان درباره آخرین وضعیت پروژه‌های ایمنی استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: در موضوع اولویت ارتقای ایمنی محورها که به دستور مقام عالی وزارت صورت گرفت، بررسی پروژه‌های کریدور جنوبی محور تهران-مشهد طی ماه‌های گذشته فعال شد.

وی افزود: پروژه‌های ایمنی این محور در مجموع ۸۰ میلیارد ریال برآورد شد و تاکنون ۳۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده است که در حال برگزاری مناقصه برای پیمانکار ذی‌صلاح هستیم.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان سمنان اضافه کرد: ۷۰۰ کیلومتر از کریدور جنوبی محور تهران-مشهد در استان ما قرار دارد که حدود ۵۲۰ کیلومتر برای طرح‌های ایمنی مصوب و به صورت فازبندی مطالعه شده است.

عاشوری توضیح داد: اهمیت ایمنی محور به دلیل تصادفاتی است که عمده آنها واژگونی به دلایل خستگی و خواب‌آلودگی است. ایمنی این محور دارای چند آیتم است که به دستور وزارتخانه و همکاران راهداری برای اجرای آنها مشغول برگزاری مناقصات و واگذاری به پیمانکار هستیم.

 رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های این استان اختصاصات ۷ گزینه پروژه ایمنی کریدور جنوبی محور تهران-مشهد را برشمرد و گفت: اصلاح شیب شیروانی و ایمنی مربوط به نواحی پل‌های بزرگ در قبل و بعد از پل‌ها و نصب گاردیل و ایمن‌سازی نواحی پل‌های کوچک و آب‌روها و نیز ایمن‌سازی سر حفاظ‌ها و نصب برخی تابلوهای ویژه و تابلوهای بال کبوتری در برخی قوس‌های تند که قرار است با ابعاد دو برابر نصب شوند، از جمله پروژه‌های این محور است که قرار است با برگزاری مناقصه به اجرا درآید.

عاشوری درباره دیگر پروژه‌ها نیز توضیح داد: توقف‌گاه‌ها و استراحت‌گاه‌هایی با نصب روشنایی مناسب و تابلوهای اطلاع‌رسانی در محور مد نظر است که به صورت یکنواخت باید تکمیل شوند.

وی اضافه کرد: آیتم بعدی طراحی ویژه و ابتکاری تابلوهای هشدار است که باید متفاوت باشد و برای ترددکنندگان تغییر بصری ایجاد کند.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان سمنان از پروژه مهم دیگر ایمنی استان یاد کرد و گفت: پروژه مهم روشنایی خروجی آزادراه قم-گرمسار به طول ۹ کیلومتر و دارای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که در سال ۹۴، ۱۳ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شده است، این در حالی است که بخش کابل‌کشی که سخت‌ترین قسمت کار است، مغفول مانده است که از دلایل آن افزایش قیمت کابل به دلیل افزایش قیمت‌ها و قیمت دلار در کشور است. به همین دلیل قرار است به جای کابل مسی، کابل آلومینیومی خریداری شود.

وی در ادامه از برگزاری چند مناقصه رنگ در استان سخن گفت و اضافه کرد: تا به حال حدود ۶ مرحله مناقصه رنگ برگزار کرده‌ایم که به علت قیمت بالای پیشهادی پیمانکار هنوز برنده‌ای اعلام نشده است.

عاشوری با اشاره به ضرورت خط کشی محورها افزود: در محورهای استان ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط سرد ترافیکی داریم که شامل منقطع و ممتد است. ضرورت دارد که در کل محورها تجدید خط‌کشی صورت گیرد و در شب عید ایمنی محورها را از این حیث برای هموطنان پیش‌بینی کنیم؛ چرا که از محورهای مهم ایمنی خط‌کشی‌ها است.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های استان سمنان درباره وضعیت خرید گاردریل و محصولات فلزی ایمنی نیز گفت: برای تهیه گاردریل و محصولات فلزی نحوه پرداخت ما اقساط است و این مساله تمایل پیمانکار را به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی ضعیف می‌کند و آنها به همین دلیل میلی به شرکت در مناقصه ندارند.

وی توضیح داد: در این باره توسط نامه‌های متعددی مکاتبه کرده‌ایم که برای خرید گاردریل به صورت نقدی با پیمانکار وارد مناقصه شویم./

نظر شما