شناسهٔ خبر: 64668 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازدید کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از محور ساری-تاکام/ ۶۰ میلیارد تومان برای افتتاح پروژه در سال ۹۸ نیاز است

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از محور ساری- تاکام گفت: بهره‌برداری از این محور با توجه به قرار گرفتن در کریدور شمال- جنوب و از طرفی تلاقی آن با ترافیک عبوری جنوب شهر ساری به سوی بیش از ۲۵۰ روستا تاثیر فراوانی در افزایش ایمنی و ساماندهی ترافیک منطقه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت‌وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، خیراله خادمی به همراه رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهر ساری از پروژه ساری- تاکام بازدید کرد و در این خصوص گفت: این پروژه به طول ۲۱ کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است که در حال حاضر ۸.۵ کیلومتر آن زیر عبور ترافیک قرار دارد و مابقی محور در دست اقدام است.

وی افزود: این پروژه بخشی از راه اصلی ساری- کیاسر- سمنان و دامغان- معلمان- جندق- چوپانان- اردکان است که تکمیل شدن آن نقش مهمی در حذف گلوگاه ترافیکی بین استان مازندران و سمنان دارد.

خادمی با اشاره به قطعات این پروژه توضیح داد: قطعه اول به طول ۱۳.۵ کیلومتر از ساری تا هولار امتداد دارد که ساخت حدود پنج کیلومتر مسیر باقی مانده و رایزنی‌ها برای تملک اراضی در ۲.۵ کیلومتر دیگر با مقامات شهر هولار در حال انجام است.  

معاون وزیر راه  وشهرسازی در خصوص قطعه دوم نیز تاکید کرد: این قطعه نیز حدفاصل شهر هولار تا سه راهی تاکام به طول ۸.۵ کیلومتر در مرحله اجرای روسازی، زیرسازی و دیوارسازی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه افزود: عملیات اجرایی در ۱.۵ کیلومتر از این محور به دلیل شرایط ژئوتکنیکی خاکی و رانشی بودن لایه‌‌ها متوقف شده اما در مابقی محور تاکنون هفت کیلومتر دیوارسازی با ارتفاع متوسط هفت متر انجام شده است.

وی با تاکید بر تلاقی این محور با ترافیک‌های عبوری جنوب شهر ساری به سوی بیش از ۲۵۰ روستای منطقه اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور میانبر شمال- جنوب و ترافیک بالای محور علاوه بر ساماندهی ترافیک مذکور موجب افزایش ایمنی و جلوگیری از تصادفات خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت ساخت‌وتوسعه اضافه کرد: این محور یکی از نقاط شریانی منطقه است که ترافیک در آن به ویژه تعطیلات و آخر هفته‌ها گاهی به ۱۰ کیلومتر می‌رسد و می‌توان حجم ترافیک جاده ساری به کیاسر در ایام بهار و تابستان و به ویژه در ایام نوروز را با جاده‌های ارتباطی پایتخت به شمال کشور مقایسه کرد.

خادمی کمبود اعتبارات را طی سال‌های گذشته علت تاخیر در اجرایی شدن پروژه دانست و عنوان کرد:‌ در صورت تامین اعتبار مورد نیاز برای ارزیابی و اجرا تا سقف ۶۰ میلیارد تومان این پروژه به طور کامل تا پایان سال ۱۳۹۸ زیرعبور ترافیک قرار خواهد گرفت.

نظر شما