شناسهٔ خبر: 64678 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر به استان مرکزی مطرح شد

بازدید وزیر راه و شهرسازی از روند اجرایی پروژه تقاطع غیر هم‌سطح سنجان/ توقف پروژه به دلیل کند شدن روند تملک‌ها/ ساكنان محل تعامل کنند

بازدید وزير راه و شهرسازی ضمن بازديد از روند اجرايی پروژه تقاطع غيرهم‌سطح سنجان بيان كرد: درحال حاضر روند اجرا متوقف شده و ادامه کار به تعامل مردم بستگی دارد. تملک‌هایی که باید انجام می‌شده تا کنون به تعویق افتاده و این امر خلل اساسی در اجرای پروژه ایجاد کرده و در صورت عدم تعامل مردم امکان دارد تقاطع غیرهم‌سطح سنجان همچنان به همین شکل باقی بماند.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزير راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به استان مرکزی، صبح امروز (پنج شنبه) از روند احداث تقاطع غیر هم‌سطح سنجان بازدید كرد.

در این بازدید آقازاده، استاندار مرکزی؛ مرزبان، مدیر کل راه و شهرسازی استان، نمایندگان اراک در مجلس؛ معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان، وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند. 

اسلامی در جریان این بازدید در جمع خبرنگاران بر لزوم تسریع در تملک پلاک‌های واقع در مسیر این پروژه توسط شهرداری اراک که باعث توقف اجرای این تقاطع غیرهم‌سطح شده تاکید کرد. 

وي در اين خصوص ادامه داد: پروژه تقاطع غیرهم‌سطح سنجان یکی از پروژه‌های با اهمیتی است که نمایندگان مردم اراک در مجلس شورای اسلامی برای اتمام آن تلاش جدی می‌کنند. 

وزير راه و شهرسازي افزود: پیمانکار مناسبی اجرای تقاطع غیرهم‌سطح سنجان را برعهده دارد اما متاسفانه درحال حاضر روند اجرا متوقف شده که ادامه کار به تعامل مردم بستگی دارد. تملک‌هایی که باید انجام می‌شده تا الان به تعویق افتاده و این امر خلل اساسی در اجرای پروژه ایجاد کرده و در صورت عدم تعامل مردم امکان دارد تقاطع غیر هم‌سطح سنجان همچنان به همین شکل باقی بماند. 

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: از مردم می‌خواهم تعامل داشته باشند تا پیمانکار پروژه بعد از انجام تملک‌ها روند کاری خود را از سر گیرد.

 احمد مرزبان ، مدیر کل راه و شهرسازی استان هم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث تقاطع غیرهم‌سطح سنجان از بهمن ماه ۹۳ افزود: این پروژه در حال حاضر دارای ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی است و تا کنون بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای اجرای آن هزینه شده است.

مرزبان بیان کرد: در سال ۹۷ از بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب برای پروژه احداث تقاطع غیرهم‌سطح سنجان، ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به آن تخصیص داده شده و مجموع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از این تقاطع غیرهم‌سطح ، ۲۴ میلیارد ریال برآورد شده است.

نظر شما