شناسهٔ خبر: 64682 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در سفر به استان مرکزی انجام شد

بازديد اسلامی از عمليات احداث آزادراه اراك - خرم‌آباد/ كاهش ٣٢ كيلومتری مسير با بهره‌برداری از پروژه

جاده وزير راه و شهرسازی از عمليات اجرايی پروژه ساخت آزادراه اراك-خرم‌آباد به طول ١٣٤.٢ كيلومتر بازديد كرد و از نزديك در جريان جزييات پروژه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي محمد اسلامي وزير راه و شهرسازی در سفر يك‌روزه خود به استان مركزی(امروز پنج‌شنبه) از روند پروژه احداث آزادراه اراك - خرم‌آباد بازديد كرد.

پروژه آزادراه ٦ خطه اراك- بروجرد- خرم‌آباد يكی از بخش‌های مهم كريدور ترافيكی شمال-جنوب كشور است كه احداث آن از دهه چهل شمسی به صورت جدی عنوان و مورد پيگيری قرار گرفت چرا كه اتصال بنادر نواحی شمال كشور(بندر انزلی، آستارا، نوشهر) به بنادر جنوب و جنوب غربی(به ويژه بندر امام خمينی) مزايايی بزرگ برای كشور فراهم میكند.

از اهم مزايای اين پروژه تسريع جابه‌جايی بار و مسافر و به ويژه تسهيل واردات و صادرات كالا است كه با ساخت آن اتصال بين آزادراه‌های ساوه-سلفچگان-اراك و خرم‌آباد-پل زال برقرار و در صورت ادامه اجرای آزادراه به سلفچگان و قم متصل خواهد شد.

گفتنی است اتصال اين آزادراه به آزادراه حرم تا حرم بر ميزان پويايی و ارتقای شبكه آزادراهی كشور بسیار موثر خواهد بود.

احداث اين پروژه با سرمايه‌گذاری مشترك شركت ساخت و توسعه زيربناهای حمل و نقل كشور و شركت احداث آزادراه اراك - خرم‌آباد وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبيا منعقد شده است.

طول اين آزادراه ١٣٤.٢ كيلومتر، مدت پيمان ٣٦ ماه و رقم اوليه قرارداد بالغ بر ٩٦٠٠ ميليارد ريال اعلام شده  كه از سال ٩٢ عمليات طراحی، آزادسازی مسير و اجرای آن آغاز شده است.

لازم به ذكر است با بهره‌برداری از اين آزادراه مسافت بين اراك و خرم‌آباد به ميزان حدود ٣٢ كيلومتر نسبت به مسيرهای موجود كاهش خواهد يافت.

همچنين وزير راه و شهرسازی در اين سفر از عمليات احداث باند دوم محور ازنا- شازند نيز بازديد و از نزديك در جريان اجرای پروژه قرار گرفت./

نظر شما