شناسهٔ خبر: 64683 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد:

ضرورت ايجاد توقفگاه برای استراحت مسافران در مسير اتوبان ساوه/ تلاش برای بهره‌برداری از كمربندی ساوه در پاييز سال ٩٨

آزادراه تهران-ساوه وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت ایجاد توقفگاه برای استراحت مسافران در مسیر اتوبان ساوه تاکید کرد و از تلاش برای بهره برداری از كمربندی ساوه در پاييز سال ٩٨ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بدو سفر خود به استان مركزی با حضور در جلسه بررسی مشكلات عمرانی  ساوه در فرمانداری این شهرستان بیان كرد: خوشبختانه مسائل در این شهرستان روشن و تمامی امور به خوبی تعریف و اساس كارها فراهم است، ٥٠تا ٦٠درصد پروژه ها نیز مشكل منابع نداشته و انتظار می رود بسیاری از آن ها در سال آینده به مرحله افتتاح و بهره برداری برسد.

اسلامی در ادامه پروژه هایی كه در بخش های انتهایی قرار دارند را در اولویت اجرا و تكمیل اعلام كرد و گفت: مسئولین استانی موظف هستند تمهیدات لازم برای تعطیلات نوروز را اندیشیده و شرایط رفاه مسافران را تا خد توان براورده سازند.

به گفته وی اتوبان ساوه مسیری خشك و خسته كننده بوده و باید با روش های گوناگون و ازطریق سرمایه گذاری جانبی، نشاط و زندگی به آن بخشیده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: به عقیده من در حاشیه اتوبان باید بازارچه هایی جهت عرضه محصولات مردم ایجاد شود تا ضمن كمك به معیشت ساكنین منطقه، توقفگاهی نیز برای مسافران و رانندگان مسیر مذكور بوده و شوایط تجدید قوای آن ها را فراهم كند.

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران نیز یادآور شد: كمربندی ساوه یكی از محورهای ترانزیتی منطقه به شمار می رود كه مردم آن سال هاست از فقدان یك كمربندی مناسب در رنج هستند، در این راستا تلاش داریم تا در پاییز سال آینده این كمربندی را به افتتاح و بهره برداری رسانده و بخش عمده ای از ترافیك داخل شهری را كاهش دهیم.

وی در این خصوص افزود: استان مركزی و به ویژه شهرستان ساوه به دلیل ویژگی جغرافیایی همواره دارای حجم بالایی از ترافیك هستند كه ضرورت دارد در عملیات هوشمندسازی و ارتقای ایمنی مسیرها و جاده های موجود در این منطقه بیش از پیش اقدام شود.

 

نظر شما