شناسهٔ خبر: 64686 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در جمع خبرنگاران گفت:

ايمن سازی، هوشمندسازی و ايجاد توقفگاه سه محور اصلی برنامه‌های جاده‌ای برای جلوگیری از بروز حوادث است/ جريان‌سازی در چرخه توليد مسكن ضرورت دارد/ تشکیل ستادهای ویژه برای ایام نوروز

وزیر در جمع اسلامی با اشاره به تشکیل ستادهای ویژه برای ارایه خدمات مناسب در حوزه راه در ایام نوروز گفت: ٣ محور اصلی را برای كاهش حوادث و رفع نقاط حادثه خيز در جاده‌های سراسر كشور در برنامه كار خود قرار داده‌ايم.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزير راه و شهرسازي در حاشيه بازديد از پروژه‌های عمرانی و جاده‌ای استان در جمع خبرنگاران گفت: وزارتخانه با تمامي قواي خود تلاش مي‌كند مشكلات مربوط به حوزه‌هاي جاده اي كه در اختيار راهداري است را بررسي و در حيطه بهسازي و نوسازي، آن‌ها را رفع نمايد.

اسلامي با تاكيد براينكه ما در اين دوره ٣ محور اصلي را براي كاهش حوادث و رفع نقاط حادثه خيز در جاده‌هاي سراسر كشور در برنامه كار خود قرار داده‌ايم گفت: ايمن‌سازی و ساماندهي محورها با هدف جلوگيري از ايجاد تلاقی مستقيم، هوشمندسازي و كنترل ترافيك و همچنين سرمايه گذاري در طول محورها با هدف ايجاد امكان توقف اجباري براي رانندگان به عنوان اين ٣ محور در نظر گرفته شده اند تا از بروز حوادث به ويژه در ايام تعطيل جلوگيري شود. 

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث افزايش وام مسكن ادامه داد: افزایش سقف وام مسکن جزء برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی نیست ، چرا که سبب رشد قیمت مسکن و ایجاد مشکلات برای جامعه هدف می شود. 

اسلامی جریان سازی تولید و ساخت مسکن را از برنامه های محوری دولت عنوان کرد و گفت: برای تامین مسکن دهک های مختلف يك تا سه از سازمان هاي حمايتي و   سه تا هفت در کشور از ظرفیت مشارکت انبوه سازان استفاده خواهیم کرد و اعطای زمین و ارائه تسهیلات بانکی متناسب با توان خریداران مسکن از جمله این برنامه ها خواهد بود.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به پروژه افتتاحي ٥٢٨ واحدي اقشار كم درآمد در كوي  كوثر اراك گفت: اين پروژه با كيفيت بسيار خوبي احداث شده كه قابليت ارتقاي واحدها تا ٨ هزار واحد وا به همراه اراضي مجاورش دارد كه تلاش داريم ان را در ادامه برنامه ٤٠٠ هزار واحدي ادامه دهيم.

به گفته وي ٦٠ هزار واحد مسكن مهر در سراسر كشور به كميته امداد واگذار شده است كه ١٠ هزار واحد آن به انتخاب اين مجموعه در حال تكميل است. 

وزیر راه و شهرسازی از انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد خبر داد که با حمایت سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.

اسلامی به انجام مقدمات و تشکیل ستادهای ویژه برای ارائه خدمات مناسب در حوزه راه در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی محورهای مواصلاتی و انجام اقدامات مربوط به خط کشی، اصلاح روکش ها، علائم و تجهیزات توسط سازمان راهداری در حال انجام است.

وی افزود: سهم مردم برای اینکه سفرهایی ایمن و با کمترین حوادث را داشته باشیم، رانندگی درست و رعایت قوانین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما