شناسهٔ خبر: 64689 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

اسلامی در دیدار با مردم کمیجان مطرح کرد:

تشکیل کارگروه ویژه برای رسیدگی به مشکلات راه‌های استان مرکزی/برنامه‌های متفاوت برای به‌سازی فضای شهری و رفع نقاط ناایمن

کمیجان وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروه ویژه در استان مرکزی برای بررسی مشکلات و مسائل استان خبر داد و گفت: بنا داریم اقدامی متفاوت را در بهسازی فضای شهری و همچنین رفع نقاط ناایمن استان مرکزی انجام دهیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی، در دیدار با مردم شهرستان کمیجان در مسجد جامع این شهر بیان کرد: طبق شنیده‌ها و سوابق تاریخی موجود دیده بودیم که سفارتخانه ابرقدرت‌ها در گذشته برای کشورمان حکومت تعیین کرده و برایمان تصمیم می‌گرفتند. در آن زمان سرنوشت ملت به دست بیگانگان بود که خوشبختانه این حکومت استکبار با تدابیر امام راحل و استقامت و هوشیاری مردم پایان یافت و ما امسال موفق شدیم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیریم.

اسلامی ادامه داد: ما در این دوره خیلی دقت نمی‌کنیم که واژه جنگ اقتصادی با جنگ نظامی هرچند تفاوت ماهیتی دارند، ولی در رفتار و هدف هیچ اختلافی با یکدیگر ندارند. طی چهل سال گذشته فراز و نشیب‌های بسیاری داشتیم. اما باید به این نکته توجه کنیم که هر اقدامی که انجام دادیم، خودمان تصمیم گرفتیم و اجازه دخالت بیگانگان را ندادیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دلبستگی ما به کشور و انقلابمان مادی و دنیوی نبوده، و یک دلبستگی الهی و قلبی تلقی می‌شود گفت: در دنیای امروز برخی کشورها بر سر جنگ اقتصادی با ایران با دشمنان ما همکاری داشته و در آن مداخله می‌کنند. ما باید امروز خدا را شاکر باشیم که موفق شدیم از این سلطه‌پذیری نجات یافته و در برابر آن‌ها مقاوم باشیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم، با تاکید بر اینکه دولت و مجلس در جهت گشایش امور اقتصادی برای کیفیت معیشت مردم به طور ویژه در حوزه اشتغال و تولید وقت صرف کرده‌اند، گفت: خوشبختانه تا کنون تا حد زیادی از مشکلات رفع شده و تلاش داریم این مسیر طی سال‌های آینده نیز با موفقیت هرچه بیشتر طی شده و در این راستا بتوانیم با مجوز رهبری، از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی نیز کمک بگیریم.

اسلامی از تشکیل کارگروه ویژه در استان مرکزی برای بررسی مشکلات و مسائل استان خبر داد و گفت: خوشبختانه به یاری نمایندگان استان تصمیمات خوبی اتخاذ کرده و بنا داریم اقدامی متفاوت را در بهسازی فضای شهری و همچنین رفع نقاط ناایمن انجام دهیم؛ که در این راستا قرار است امور اجرایی فعالیت‌های مذکور به نحو کارآمدی از سال آینده به ویژه در شهرستان کمیجان آغاز شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در خصوص رفع مشکلات حریم راه‌های شهرستان کمیجان بررسی‌هایی را انجام دادیم. طبق قوانین موجود مشکلات موجود در فضای روستا و شهر به طرح مصوب نیاز دارد که باید از سوی فرماندار و استاندار رسیدگی شود. گفتنی است که اداره کل راه و شهرسازی منطقه نیز بدون شک تمامی همکاری لازم برای رفع موانع را خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز فرهنگی کمیجان باید هرچه سریعتر فعال شود تا با جذب صنایع پشتیبان شاهد رونق اقتصادی و گسترش اشتغال در این منطقه باشیم.

نظر شما