شناسهٔ خبر: 64749 - سرویس دانشنامه
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان مطرح کرد:

مشارکت در بازآفرینی ۴۶۰ محله در تفاهم‌نامه بسیج و شرکت بازآفرینی شهری

غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضفعان از امضای تفاهم‌نامه مشترک شرکت بازآفرینی شهری و سازمان بسیج مستضعفان برای اجرای بازآفرینی ۴۶۰ محله خبر داد و گفت: هزار شغل با ایجاد کارگاه‌های کوچک طی چند سال گذشته با همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سردار غلامی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان در مراسم گرامیداشت روز مهندس که به همت پایگاه مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در سالن الغدیر وزارتخانه برگزار شد، گفت: بسیج در تمامی بخش‌ها و حوزه‌ها نقش‌آفرینی داشته است و انقلاب اسلامی و بسیج با فرصت‌هایی که ایجاد کرده، ظرفیت‌های بسیار زیادی برای استفاده از نیروهای متخصص فراهم کرده است.

وی توضیح داد: رویکردسازمان بسیج مستضعفان تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌های بسیج در تمامی حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و سازمان بسیج آماده است تا با توجه به گستردگی که در تمامی بخش‌های کشور وجود دارد ایفای نقش کند و با تمامی دستگاه‌های دولتی همکاری ویژ‌‌ه‌ای داشته باشد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفان افزود: بسیج به معنی امتداد نقش مردم در دستگاه‌های دولتی است و ما تا به امروز با ورود به چندین دستگاه‌های دولتی توانسته‌ایم ظرفیت‌های بسیار زیادی ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه علمی کردن کشاورزی منعقد کرده‌ایم ۴ هزار هسته علمی را ساماندهی کردیم و با ورود به این بخش توانستیم دستاوردهای بسیار زیادی را در بخش کشاورزی به دست بیاوریم.

غلامی یادآوری کرد: در سال ۹۵ طی همکاری که با سازمان دامپروری داشته‌ایم توانستیم ۱۴ میلیون دام را واکسینه کنیم همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی حجم وسیعی از فعالیت‌های اقتصادی با رویکرد تسهیل‌گری ایجاد شد.

معاون هماهنگی کنترل بسیج مستضعفان گفت: ۳۰۰ هزار اشتغال با ایجاد کارگاه‌های کوچک طی چند سال گذشته با همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت شهرسازی و شرکت عمران بازآفرینی شهری منعقد کرده‌ایم گفت: ۴۰۰ محله در حاشیه شهرها با استفاده از نیروهای جوان جهادی نوسازی و بازسازی می‌شود و ما در آینده نزدیک شاهد آباد شدن این محله‌ها خواهیم بود که نظام کارآمدی کشور را افزایش می‌دهد.

غلامی با اشاره به اینکه نوسازی و آماده‌سازی محله‌ها زمینه‌ساز افزایش ظرفیت‌ها و اشتغال در بین جوانان می‌شود، گفت: بسیج برای کمک به مردمی کردن وظایف دستگاه‌ها ایجاد شده و ما سعی خواهیم کرد در این حوزه ظرفیت‌های مردمی را افزایش دهیم.

معاون هماهنگی کنترل بسیج مستضعفان گفت: تا به امروز ۴۰ هزار پروژه عمرانی تعریف کرده‌ایم که از این تعداد ۲۰ هزار آن مربوط به ساخت واحدهای مسکونی برای محرومان و اقشار آسیب‌پذیر بوده است.

وی توضیح داد: ۱۳۵ پروژه تعریف شده است که ۲۰ پروژه تا به امروز آغاز شده و مابقی در دستور کار قرار گرفته است.

غلامی در پایان گفت: نگاه جهادی به پروژه‌های عمرانی و افزایش تخصص و نیروهای بسیج در پروژه‌ها نقش موثری در تسهیل گری و افزایش سرعت کار دارد.

نظر شما