شناسهٔ خبر: 64835 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

با حضور نمایندگان ایران، افغانستان و هند صورت گرفت

بارگیری اولین محموله ترانزیتی کشور افغانستان به هند در بندر چابهار/کاشت نهال پیوند بین سه کشور/امکان تخلیه غلات از روزی ۸ هزار تن به ۲۰ هزار تن رسید

حمل بار با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان و معاونان حمل و نقل کشورهای افغانستان و هند اولین محموله ترانزیتی کشور افغانستان به هند در بندر چابهار بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز بعد از ظهر ۶ اسفند روز قبل از برگزاری همایش بین‌المللی توسعه چابهار با حضور در بندر بهشتی چندین طرح و پروژه را افتتاح و آماده بهره‌برداری کرد.

کاشت نهال پیوند بین کشورها در چابهار یکی از اقداماتی است که محمد اسلامی در بدو ورود به بندر شهید بهشتی، همراه معاونان حمل و نقل هند و افغانستان انجام داد.

بهره برداری از ۸ مکنده غلات با ظرفیت حدود ۳۰۰ تن به ارزش ۱۳ میلیون دلار و همچنین ۵ جرثقیل ساحلی با ظرفیت ۸۰ تا ۱۴۰ تن از موارد افتتاح بود که آماده بهره‌برداری در بندر شهید بهشتی شدند.

طبق اعلام محمد راستادمدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران، این ۸ مکنده از پیشرفته‌ترین مکنده‌ها در بنادر کشور هستند و برای اولین بار توسط سازنده آلمانی- ایرانی در کشور مونتاژ شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۰ درصد کالاهای اساسی مورد نیاز شرق و جنوب شرق کشور از بندر چابهار صورت خواهد گرفت ادامه داد: جز استان‌های شرقی و جنوب شرق، قرار است انتقال و ترانزیت کالاهای اساسی افغانستان نیز از این بندر انجام شود.

پیش از این با استفاده از تجهیزات مکانیکی تخلیه غلات روزانه ۸ هزار تن بود که حالا با اضافه شدن این ۸ مکنده جدید با ظرفیت ۶۰۰ تن در ساعت میزان تخلیه به ۲۰ هزار تن ساعت خواهد رسید.

به طور همزمان با حضور وزیر راه و  شهرسازی و معاون حمل و نقل کشورهای هند و افغانستان، استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر معاونان وزیر راه و  شهرسازی اولین محموله ترانزیتی کشور افغانستان به هند در بندر چابهار بارگیری شد.

نظر شما