شناسهٔ خبر: 6484 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

توضیحات ماهان درباره انتقال مسافران از مهرآباد به ساری/ هزینه بلیت مسافران پرواز مشهد - ساری مسترد شد

هواپیما ماهان مدیر حراست شرکت هواپیمایی ماهان ضمن توضیحاتی درباره فرود پرواز مشهد-ساری در فرودگاه مهرآباد و انتقال مسافران با اتوبوس به سمت ساری گفت: هزینه بلیت تمام مسافران پرواز مشهد-ساری مسترد شد.

حمیدرضا خاندانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص فرود پرواز  مشهد-ساری در فرودگاه مهرآباد و انتقال مسافران با اتوبوس به سمت ساری ، اظهار کرد: طبق برنامه یک هواپیما متعلق به ماهان ساعت ۲۳:۳۴ مورخ ۳۱ فروردین با ۵۴ مسافر از مشهد به ساری پرواز کرد که حدود ساعت ۱ بامداد وارد فرودگاه ساری شد و متاسفانه علی‌رغم دو بار تلاش اما خلبان به دلیل شرایط نامساعد جوی و کاهش دید نتوانست در فرودگاه ساری پذیرش شود.

وی افزود: با توجه به اینکه دید در فرودگاه ساری در زمان فرود هواپیما کمتر می شد بر اساس قوانین بین المللی هواپیما باید در نزدیک ترین فرودگاه به فرودگاه مقصد پذیرش شود که بر همین اساس خلبان این پرواز بعد از دو بار تلاش که موفق به فرود در فرودگاه ساری نشد مسافران را به فرودگاه مهرآباد منتقل می‌کند.

مسئول حراست شرکت هواپیمایی ماهان ادامه داد: قرار بود در صورتی که وضعیت جوی در فرودگاه ساری بهبود یافت مسافران مجدد با پرواز به ساری منتقل شوند اما با توجه به اینکه شرایط جوی همچنان نامساعد بود پرواز باطل شد و به مسافران اعلام کردیم در صورت تمایل می‌توانند با اولین پرواز ماهان که حدود ۵ صبح به مقصد مشهد بود منتقل شوند و حتی اعلام کردیم در غیر این صورت برا ی مسافران بلیت به هر مسیر با هر ایرلاینی که بخواهند تهیه می کنیم.

خاندانی با بیان اینکه هزینه بلیت تمام مسافران پرواز مشهد-ساری مسترد شد گفت: شرکت هواپیمایی ماهان با هزینه شرکت دو اتوبوس برای انتقال مسافران به سمت ساری درخواست کرد و مسافرانی که تمایل به اعزام با اتوبوس بودند به ساری عازم شدند.

وی با بیان اینکه پنج نفر از مسافران ضمن دریافت هزینه بلیت، تمایل نداشتند با اتوبوس به ساری بروند اظهار کرد: یک مسافر تقاضا داشت با اولین پرواز(بدون پرداخت هزینه) به مشهد در ساعت ۵:۵۰ عازم شود که این اقدام انجام شد.

مسئول حراست شرکت هواپیمایی ماهان تاکید کرد: مابقی مسافران به انتخاب و صلاحدید خود با خودروی سواری و تعدادی نیز با دو دستگاه اتوبوس تامین شده از پایانه مسافری غرب تهران به ساری اعزام شدند.

خاندانی با بیان اینکه برای انتقال مسافران از تهران به ساری با اتوبوس یا هر وسیله دیگری هیچگونه مغایرتی با کنوانسیون ایکائو ، کنوانسیون ورشو و کوانسیون‌های مربوطه نداشته است، افزود: بر اساس ماده ۲-۱۰ شماره ۱۷۲۴ یاتا (انجمن بین المللی هوانوردی) در صورت ابطال پرواز به هر دلیلی شرکت هواپیمایی می تواند طبق توافق با مسافران آن‌ها را با اولین پرواز به ایستگاه پروازی مبدا، یا پرواز ایرلاین‌های دیگر یا سایر وسائط حمل و نقل(زمینی، ریلی، دریایی) به مقصد مندرج در بلیت حمل کند.

مسئول حراست شرکت هواپیمایی ماهان درباره مسئولیت پرداخت بیمه نیز گفت: براساس قوانین بین المللی خودرو بیمه بوده از سیستم بیمه ای کشور جوابگوی خسارات جانی است.

وی تاکید کرد: تمام مسئولیت هایی که با ایرلاین بوده طبق معاهدات بین اللمللی به نحو احسن انجام شده و مسئولیت بیمه متوجه ایرلاین نیست./

نظر شما