شناسهٔ خبر: 64858 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

توسعه حمل ونقل ریلی و جاده‌ای چابهار از اولویت‌های دولت است/ ترانزیت از مهم‌ترین فرصت‌های تجاری سیستان و بلوچستان است

محمد اسلامی  در کارگروه بررسی روند پیشرفت زیرساخت پروژه ریلی چابهار وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که توسعه زیرساخت‌های حمل ونقل ریلی و جاده‌ای چابهار از اولویت‌های مهم دولت است، گفت در این باره مذاکره جدی با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای اتصال ریل به بندر چابها‌ر انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی دوشنبه شب در کارگروه بررسی روند پیشرفت زیرساخت پروژه ریلی چابهار- سرخس اظهار کرد: اتصال ریل به چابهار از ضرورت‌های مهم است و باید با اختصاص اعتبار هر چه سریع‌تر راه‌آهن چابهار و جاده منتهی به این بندر متناسب با جایگاه و ظرفیت‌های ترانزیتی، به آن توجه شود.

وی گفت: ترانزیت یکی از مهم‌ترین فرصت‌های تجاری سیستان و بلوچستان است و باید اولویت جدی دولت در این زمینه باشد تا منجر به افزایش سهم اقتصاد حمل و نقل در این استان محروم شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سیستان و بلوچستان محور توسعه ترانزیت در شرق کشور است و یکی از قدرت‌های هاب لجستیکی کشور باید در بندر چابهار شکل گیرد.

وی ادامه داد: اتصال زیر ساخت ریلی به این بندر، یک الزام و ضرورت برای اقتصاد کلان کشور محسوب می‌شود.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه یک سوم ظرفیت لجستیکی کشور در بندر چابهار دیده شده‌است، خاطرنشان کرد: رشد بندر چابهار شتابان است و با توجه به جمعیت پذیری و افزایش سهم حمل ونقل دریایی در یک سال گذشته هر اقدام توسعه‌ای و زیرساختی در این منطقه باید بر پایه افق برنامه صورت گیرد.

اسلامی همچنین از الزام اختصاص بخشی از کالاهای مواد معدنی سنگان به بندر چابهار خبر داد و مدیریت حمل و نقل جاده‌ای را از دیگر راهکارهای ارتقای اقتصاد حمل و نقل در استان سیستان و بلوچستان برشمرد.

نظر شما