شناسهٔ خبر: 6486 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال جاری انجام می‌شود:

۱۰ميليون تن روكش آسفالت در سطح جاده‌هاي كشور

جاده معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی از ۱۰۵ هزار كيلومتر راه روستايي آسفالت در كشور خبرداد و گفت: در سال جاري ۱۰ ميليون تن روكش آسفالت در كشورانجام مي شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی  به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، سید حسین میرشفیع در جمع خبرنگاران استانی، روكش آسفالت بيش از ۱۰ ميليون تن در سطح راه‌هاي كشور را يكي از برنامه‌هاي سال جاري وزارت راه و شهرسازي عنوان و اظهار كرد: با توجه به اينكه وضعيت راه‌هاي كشور مناسب نيستند  نيازمند به ۲۰ ميليون تن روكش آسفالت در سطح جاده هاي كشور هستيم.

وي با اشاره به اينكه اعتبارات اجازه بيش از ۱۰ ميليون تن روكش آسفالت در سطح كشور را نمي دهد؛ افزود: در سال جاري ۵هزار كيلومتر راه روستايي و حدود ۳هزار كيلومتر راه اصلي و فرعي روكش آسفالت مي‌شود.

معاون راه روستايي وزارت راه و شهرسازي با بيان اينكه روكش آسفالت سطح راه‌هاي كشور ۲۰ تا ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزايش دارد،افزود : اميدواريم ظرفيت‌هاي بودجه در سال جاري بيشتر شود تا روكش راه‌هاي بيشتري در سطح كشور انجام شود.

وي در پایان با بيان اينكه راه‌هاي روستاهاي بالاي ۵۰ خانوار در سطح كشور آسفالت مي‌شود؛ افزود: البته برخي از راه‌هاي روستايي زير ۵۰ خانوار جمعيت نيز روكش آسفالت آنها انجام شده است.

۹۱ درصد جمعيت روستايي كشوراز راه روستايي آسفالته برخودار هستند که در این میان  راه‌هاي روستايي استان كرمان از نظر روكش آسفالت از ميانگين كشوري پايين‌‌تر است.

انجام مطالعات ساخت محور کوهبنان – زرند

همچنین در خبری دیگر   مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت:  مطالعات ساخت محور کوهبنان – زرند انجام شده است.

خداداد مقبلی در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری های فراوان سال گذشته توانستیم مجوز کمیسیون  ماده ۲۱۵ را بگیریم. مطالعات مسیر نیز  به طور کامل انجام شده است   که بخشی  از   محورهای آن  نیاز به بهسازی  دارد و بخش دیگر آن باید نوسازی شود.

مقبلی در ادامه  افزود:  طول قسمتی که باید ساخته شود حدود ۳۵ کیلومتر است  که  مطالعات آن انجام شده و  در مرحله مناقصه است .  سال گذشته اعتباری از  ماده ۱۸۰ گذاشته شده اما تخصیص کامل داده نشد. امسال هم  ردیف ملی نداشتیم  اما پس از  پی گیری هایی که  با معاونت اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی  انجام شد توانستیم  قول همکاری بگیریم.  مکاتبات در این زمینه انجام شده و  امید است که پیمانکاری قوی برنده مناقصه شود و کار را آغاز کند ./

نظر شما